Navíc do Prahy dorazili o pět minut později, než jim slibuje jízdní řád.
Cestujícím se většinou nový rychlovlak zamlouvá, ale nedostatek místa jim vadí. "Dneska zrovna je vlak přeplněný, takže jsem celou dobu stála. Ale myslím si, že kdybych jela normálně, a nebyl by tak plný, že by to bylo super," řekla jedna z cestujících.
Pokud ale bude zájem o Pendolino takový, jako při jeho první jízdě, budou si muset pasažéři na stání zvyknout. Jediný spoj, který bude převážet pouze sedící lidi, totiž bude jezdit mezi Prahou a Ostravou. - více zde
Zájem budila nová souprava i na nádražích, kterými projížděla. "Byli jsme zvědaví, tak jsme si se synovcem přivstali a přišli se na nádraží podívat," vyprávěla Kristina Jarošová těsně před tím, než rychlovlak přijel na nádraží v Kolíně. Stejně jako pár dalších zvědavců i ona už měla připravený fotoaparát.
České dráhy nasadily od úterka do provozu dvě soupravy Pendolino, které získaly potřebná povolení pro jízdu s cestujícími. Za jízdenku z Brna do Prahy zaplatili lidé 130 korun.
Od 11. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, se ale jízdenka zdraží na 354 korun (242 Kč se Z kartou). V ten samý den začnou jezdit další soupravy Pendolina na linkách SuperCity z Prahy do Ostravy a EuroCity do Vídně a Bratislavy. - více zde
Koncem tohoto týdne se Pendolino také vrátí na trasu Praha - Děčín, kde jezdilo od loňských Vánoc do začátku listopadu. - více zde
Základní údaje o Pendolinu
Počet souprav vlastněných ČD: 7Výrobce: ALSTOM Ferroviaria
Rok výroby: 2003 až 2005
Počet vozů soupravy: 7
Kapacita soupravy: 331 míst (+2 pro invalidy)
- z toho v 1. třídě: 105
Šířka: 2,8 m
Celková délka: 185,3 m
Celková váha: 377,5 t
Počet motorů: 8
Celkový výkon motorů: 4.000 kW
Nejvyšší rychlost: 230 km/h
Materiál skříně: hliník