Nová berounská prodejna Lidl je první svého druhu ve střední a východní Evropě.

Nová berounská prodejna Lidl je první svého druhu ve střední a východní Evropě. | foto: Dan Materna, MAFRA

Lidl chystá vlastní stravenky. Mají platit i v Kauflandu

  • 122
Obchodní řetězec Lidl chystá spustit vlastní systém stravenek. Poukázky nazvané Naše stravenka, budou v první fázi využívat jen zaměstnanci. Platit jimi bude možné v prodejnách Lidl i Kaufland, které mají stejného majitele, německou skupinu Schwarz, a v restauracích.

O plánu Lidlu informoval portál Mediář. Lidl informace potvrdil redakci iDNES.cz, detaily si však zatím nechal pro sebe. Lidl je nejziskovějším obchodním řetězcem v tuzemsku.

„Naše společnost se rozhodla pro vlastní aktivity v oblasti poskytování stravenek,“ uvedla mluvčí Zuzana Holá. Vznikne kvůli tomu nová společnost Lidl Stravenky, se stejnými vlastníky i jednateli z Německa jako Lidl.

„Tyto stravenky poskytujeme v první fázi našim zaměstnancům. Další aktivity jsou zatím ve fázi příprav, proto v tuto chvíli nemůžeme zveřejnit podrobnější informace. V okamžiku, kdy budou přípravy za námi, budeme o plánované činnosti podrobně informovat,“ dodala Holá.

Lidl si vyvěsil na pracovních portálech inzerci, v níž shání manažery prodeje do nově vzniklé firmy. Z inzerátu vyplývá, že stravenkou bude možné zaplatit v prodejnách Lidl, Kaufland, ale i v partnerských restauracích, které chce Lidl přesvědčit ke spolupráci. V obchodech Lidl ani Kaufland dosud není možné zaplatit žádnými stravenkami. Ty by nyní měly být k dispozici i korporátním zákazníkům.

Stravenkový trh v České republice si rozdělily společnosti Edenred (vydavatel stravenek Ticket Restaurant) a Sodexo (stravenky Gatro Pass). Ticket Restaurant uznává zhruba 32 tisíc restaurací, jídelen a prodejen potravin. Gastro Pass přijímá přes 30 tisíc restaurací. Stravenky jsou nejvyužívanějším firemním benefitem. Pro firmy jsou daňově uznatelným nákladem a snižují i odvody na sociální a zdravotní pojištění.

Vybudovat stravenkový systém je náročné. „Na provozování stravenkového systému je zásadní a zároveň nejnákladnější vybudování široké a kvalitní akceptační sítě. Zaměstnanci chtějí mít se stravenkami možnost volby, proto je velikost a kvalita sítě hlavním kritériem, které zaměstnavatelé při výběru dodavatele stravenek posuzují. Stravenky mají ze zákona sloužit k pořízení oběda během pracovní směny, proto musí být v akceptační síti velký výběr restaurací,“ popsal Tomáš Kopřiva z firmy Sodexo.