Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Lidl zkusí dobýt USA. Nasadí osvědčené privátní značky a minimum lidí

  11:33aktualizováno  11:33
Německý diskontní řetězec Lidl začal přípravy na expanzi ve Spojených státech a první desítky prodejen by tam chtěl otevřít ke konci příštího roku. Firma v těchto dnech zahájila najímání vedoucích budoucích prodejen na východním pobřeží USA, uvedla agentura Reuters.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Lidl v pondělí uspořádal pohovory s potenciálními zájemci o místo v Severní Karolíně a ve středu plánuje podobnou akci ve Fairfaxu ve státě Virginie. „Dorazili jsme do Ameriky a hledáme talentované, přátelské a dynamické lidi, kteří budou růst spolu s námi,“ uvedl Lidl na své webové stránce.

Podle Reuters chce Lidl otevřít ke konci příštího roku nebo počátkem roku 2018 na východním pobřeží prvních 120-150 prodejen. Mluvčí Lidlu uvedl, že konkrétní počet prodejen ještě stanoven nebyl. Lidl v Evropě působí ve 27 zemích včetně Česka a provozuje zde přes 10 000 prodejen.

Vydírání, arogance. Nejvíce na nás tlačí Lidl a Kaufland, naříkají výrobci

Na americkém trhu působí už od roku 1976 další německý diskontní řetězec Aldi, který tam má nyní 1600 prodejen a dál rychle expanduje. Výzkumná společnost Planet Retail předpovídá, že Aldi zvýší tržby do konce desetiletí na deset miliard dolarů (253 miliard Kč) z loňských pěti miliard USD.

Lidl a Aldi zahájily po roce 2010 důraznou expanzi v Británii. Jejich nástup vyvolal na tamním trhu vlny ostrých cenových válek, které dostaly pod tlak největší britské prodejce Tesco, Asda a Sainsbury ́s. Oba německé řetězce udržují nízké ceny pomocí strategie prodeje zboží pod vlastními značkami, omezených služeb a minimálního počtu zaměstnanců.

Leták Lidl

Nakupujete rádi v prodejnách Lidl?

Aktuální leták Lidl najdete vždy na AkcniCeny.cz.

S námi najdete také nejbližší prodejny Lidl.

Lidl nyní inzeruje v USA 75 volných míst, většinou jde o pozice v jeho ústředí v Arlingtonu ve Virginii. Vyhledává pozemky ve státech od Georgie po Pensylvánii a podle Planet Retail už má vytipováno 80 míst.

Podle další výzkumné firmy Kantar Retail by tržby Lidlu na konci druhého roku prodeje v USA mohly překročit dvě miliardy dolarů. Do roku 2023 by se mohly dostat na devět miliard USD.

Tržby Lidlu za poslední finanční rok do konce února vzrostly o 9,5 procenta na 64,6 miliardy eur (1,75 bilionu Kč). Skupina Schwarz, která vlastní řetězce Lidl a Kaufland, plánuje v tomto roce investovat 6,5 miliardy eur.

Vlastníkem Lidlu je třetí nejbohatší člověk v Německu Dieter Schwarz, který je synem zakladatele firmy Josefa Schwarze. Svůj první obchod firma otevřela v roce 1973. V Česku Lidl působí od roku 2003 a ke konci února zde měl 230 obchodů a přes 6 600 zaměstnanců.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

ČEZ
Čistý zisk ČEZ vzrostl o 21 procent na 16,7 miliard korun

Čistý zisk energetické společnosti ČEZ stoupl v pololetí meziročně o 21 procent na 16,7 miliardy korun. K růstu dopomohly mimořádné příjmy z prodejů akcií MOL...  celý článek

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.