Nová podoba Lidlu ve Velké Británii

Nová podoba Lidlu ve Velké Británii | foto: Lidl

Toalety a více prodavaček. Lidl se mění, chce nalákat i bohatší

  • 613
Po celém světě má až na pár výjimek své supermarkety stejné. Po desítkách let chce ale maloobchodní řetězec Lidl zásadně změnit vzhled svých obchodů. První supermarket podle nového konceptu řetězec otevře v Česku ještě do konce roku. Firma také chystá vstup na americký trh.

První obchod nového typu už otevřel Lidl ve Velké Británii a Irsku. „Nový koncept prodejen Lidl plánujeme v ČR představit, a jednu z těchto prodejen také otevřít, do konce tohoto roku,“ potvrdila mluvčí Lidl v Česku Jitka Vrbová.

Lidl se chce novou podobou odlišit od své diskontní minulosti a přilákat do obchodu i movitější zákazníky. Zákazníky čeká velká prosklená fasáda, uvnitř obchodu toalety nebo přebalovací pult. Obchody mají mít o třicet procent více zaměstnanců než dosud. Přibudou i samoobslužné pokladny.

Z obchodu mizí pro Lidl typická kombinace modré a žluté barvy, kterou vystřídají odstíny tmavší zelené.

Fotogalerie

Český Lidl chce představit novou pobočku v příštích týdnech v Berouně v Plzeňské ulici, ve Velké Británii jsou už první dokončené. Přestavba jedné pobočky vyšla na dva miliony liber, firma ale věří, že se rekonstrukce rychle zaplatí i například úsporami za energie. Klasické zářivky střídá LED technologie, nový úspornější systém bude i pro chlazení.

Lidl je v Česku nejziskovějším obchodním řetězcem. Podle poslední zveřejněné výroční zprávy vykázala firma za finanční rok 2013/2014 zisk 1,7 miliardy korun při tržbách 29 miliard korun. Firma má v Česku přes dvě stovky obchodů.

Lidl míří do USA. Může začít cenová válka

Německý maloobchodní řetězec chce také vůbec poprvé vkročit na americkou půdu. Lidl, který má v Evropě kolem deseti tisíc prodejen, patří k cenově nejagresivnějším hráčům v oboru. Maloobchodní trh v USA je přesycený, o největší podíly soupeří Walmart, Trader Joe’s, Whole Foods nebo Costco. Ti soupeří s desítkami dalších řetězců.

Lidl vrací do regálů socialismus. V létě vyvolal retrománii

Přestože chce Lidl otevřít první prodejnu v Americe až za tři roky, už nyní buduje distribuční střediska v Severní Karolíně a ve Virginii. Náklady na jejich výstavbu dosáhnou přes 200 milionů dolarů (5 miliard korun) a zpočátku by investice měla vytvořit 500 až 700 pracovních míst, uvedl slovenský deník Trend.

Lidl leták

Nakupujete rádi v Lidlu? Všechny aktuální letáky Lidl a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

V roce 2018 počítá Lidl s otevřením pěti stovek obchodů. Osmdesát míst už má řetězec vyhlídnutých v okolí Washingtonu, napsal magazín Forbes. O dva roky později už plánuje mít další dva tisíce prodejen.

Podle analytika M. Paglia bude nuceno mnoho amerických obchodníků snížit ceny, aby zůstali konkurenceschopní. Nejcitelněji může příchod Lidlu údajně zasáhnout Walmart, který se budoucí německé konkurenci nejvíce podobá. Paglio hodnotí prodejny Lidlu jako praktické a dobře umístěné.

Pro firmu jsou typické kromě nízkých cen omezené zásoby a čerstvost zboží. Podle Wall Street Journal může být nervózní také síť Aldi, s níž už Lidl zápolí na britské půdě. Šéf Lidlu Sven Seidel v rozhovoru pro německý list Handelsblatt hovořil o příchodu cenové války.

Lidl vsadil na nostalgii po dřívějších výrobcích:

16. června 2015

,