"Jako všichni výrobci lihovin jsme v tomto roce museli zdražit, protože cena lihu se zvedla o 30 procent, podražil cukr a zvýšily se ceny dalších vstupů. Ceny našich výrobků podražily o tři až čtyři procenta, Lidlu ještě méně. On ale takové ceny neakceptoval," uvedl ředitel společnosti Fruko-Schulz Josef Nejedlý.
Požadavky Lidlu byly podle něj takové, že by mu Fruko muselo dodávat zboží se ztrátou.
Mluvčí Lidlu Lucie Borovičková uvedla, že snahou řetězce bylo najít společné řešení, které by bylo akceptovatelné pro obě strany. "Jelikož jednání o ceně byla ze strany společnosti Fruko Schulz odmítnuta, vybrali jsme jiného českého dodavatele lihovin, který nám nabídl zajímavější podmínky při zachování kvality," uvedla Borovičková. Jméno nového dodavatele prozradit nechtěla.
Podle mluvčí byla dosavadní spolupráce s Frukem bezproblémová, a proto se Lidl nebrání dalšímu jednání.
Likérka chce ztrátu nahradit exportem
Nejedlý doufá, že se likérce podaří ztrátu na trhu částečně nahradit exportem. "Na našem trhu v lihovinách velký prostor už není. Nebude to úplné nahrazení, letos budeme mít určitě objemový pokles," uvedl. O zisk podle něj ale nejde, protože dodávky do Lidlu ho netvořily, částečně rozmělňovaly jenom režii výroby.
Tlak na cenu byl podle něj obrovský, že už ho likérka neunesla. Do Lidlu Fruko dodávalo pod privátní značkou, na etiketách nebylo uvedeno jako výrobce, rum, vodku a meruňkovici.
Společnost podle ředitele ukončí loňský rok se ziskem asi 20 milionů Kč před zdaněním a dvanáctiprocentním nárůstem objemu prodeje. Likérka vyrobila na 50 000 hl lihovin. O 12 procent se zvýšil i export.