Podle rady reklama neodpovídá kodexu, který mimo jiné říká, že žádné osobě vystupující v reklamě jako konzument alkoholu nesmí být méně než 25 let ani tak nesmí vypadat.
Likérka rozhodnutí respektuje a spot dočasně stáhne z vysílání. "Zásadně s ním ale nesouhlasíme a dnes jsme se proti verdiktu u rady odvolali. Považujeme rozhodnutí za absurdní. Dvěma herečkám je aktuálně 27 a 28 let, jsou to mladé dospělé ženy. Oblečení ani make-up je nijak neomlazují," řekl ředitel Stocku Plzeň-Božkov Martin Petrášek.
Fakt, že je reklama hravá, herečky se v ní věnují adrenalinové zábavě a pijí nápoj s medvídky, podle Petráška nestačí, aby byly vnímány mladší 25 let. Navíc spoty vždy běžely v hlavním vysílacím čase, který oslovuje celou populaci.
Na reklamu se podívejte zde
Reklama běžela jen dva měsíce
Rada pro reklamu nechtěla verdikt komentovat s tím, že musí nejprve dořešil protest, který Stock dnes podal spolu s dalšími skutečnostmi, jež údajně verdikt radních mohou zvrátit. "Arbitrážní komise se sejde 15. května," řekla její pracovnice.
Fernet Stock 8000 byl uveden na trh loni na podzim a hlavní cílovou skupinou jsou lidé od 25 do 35 let. "Rituál pití osmitisícovky s medvídkem ve skleničce si vytvořili sami konzumenti, je to trend přímo z trhu, to jsme my nevymysleli," dodal Petrášek.
Rozhodnutí rady přichází po dvou měsících od televizní premiéry spotu. Nyní ji výrobce dočasně ukončí do doby, než bude znát konečnou odpověď rady na protiargumenty.
Rada nemůže podniky pokutovat. Je občanským sdružením, jehož členy jsou například České sdružení pro značkové výrobky a Fóra zodpovědných výrobců lihovin, jejichž je Stock významným zástupcem, a proto verdikty rady musí respektovat.
Spot je z dílny reklamní agentury Sabotage Františka Bumbálka. Režíroval ho Wayne Halloway, který stál například u globální kampaně Adidasu. Hudbu složil Mirek Chyška z J.A.R., zpívá Dan Bárta.