Ve vybraném dřevu, které už zažilo řadu bourbonů, nechali likérník Stanislav Rajský a odborný pedagog s dlouholetou barmanskou praxí Alexander Mikšovic tohoto zvláštního "myslivce" zrát mnohem delší čas, než je u značek Stará myslivecká a Stará myslivecká Premium obvyklé. Po celou dobu jeho vývoj sledovali. Na konci prosince vyhodnotili, že alkohol je právě "na vrcholu" a může se konzumovat.
"Recept na Starou mysliveckou vznikl zhruba před 160 lety. V současnosti představuje kombinaci francouzské tříleté brandy a výluhů z ovoce a bylin, která podruhé dozrává v dubových sudech. Je to právě zrání, jež tvaruje vlastnosti destilátů," uvádí mediální zástupce Granette Petr Maxa.
Alexander Dolium Stará myslivecká je výjimečný experiment, který nepůjde na běžný trh. Lahev s číslem 1 likérka uloží v archivu, další uvolní postupně. Pro rok 2012 zvažuje prodej 50 kusů. O ceně a způsobu prodeje ještě likérka nerozhodla. Zvažuje prodej přes internet za několikatisícové částky, případně ve speciálně pořádaných aukcích.
Podle Alexandra Mikšovice se výjimečný "myslivec" liší od běžného i prémiového úžasnou harmonií celku - chutí i vůně. Ostřejší tóny zmizely a na pozadí aromatu dubu vynikne závoj máty a ovocitost destilátu.
"Experiment se skvěle podařil. Je ovšem otázka, co s tímto klenotem dál. Podle mého by si zasloužil, aby ho ochutnalo co nejvíce příznivců značky," uvádí Mikšovic.