Google peníze vydává hlavně na boj s přísnější vládní politikou, která pro uživatele internetu žádá větší zajištění bezpečnosti.
Výdaje Google za lobbování rostou, protože se zvyšuje počet stížností od konkurentů i soukromých skupin, které musí stát prošetřovat. Federální komise pro obchod a prokurátoři v nejméně šesti státech USA nyní zkoumají podezření, že Google zneužívá svého dominantního postavení na trhu internetového vyhledávání.
Výdaje Googlu za přesvědčování politiků narostly meziročně třikrát. Loni to bylo "jen" 1,48 milionu dolarů. Částka je nejvyšší, jakou kdy firma zaplatila za čtvrtletí od otevření své kanceláře zaměřené na lobbování ve Washingtonu před sedmi lety.
V lobbování ještě loni vedl Microsoft
Google tak za lobbování utratil více než jeho čtyři největší konkurenti dohromady. Microsoft, Apple, Yahoo a Facebook vydaly v prvním čtvrtletí za přesvědčování politiků dohromady 3,6 milionu dolarů. Microsoft přitom několik let utrácel za lobbování nejvíce peněz, Google ho ve výdajích předhonil loni ve druhém čtvrtletí.
Google v prvním čtvrtletí lobboval za širokou škálu témat. Byly mezi nimi internetová reklama, ochrana soukromí, autorská práva a patenty, obnovitelné zdroje energie, přistěhovalectví a daňové reformy, napsala agentura AP.