Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Loga pro krizi: webová tvořivost okousala Apple

  5:00aktualizováno  5:00
Ideální vůz do časů krize není žíznivý Chrysler, ale vozítko Crisisler. Možná i to se honilo hlavou grafikovi, který si pohrál s logy předních světových firem. Jeho výtvor teď koluje po internetu a zahrnuje i okousaný ohryzek Apple či zchromlého koníka Ferrari.

Internetová fantazie si vzala na mušku i logo velkého prodejce elektroniky. Z Best Buy (Nejlepší nákup) se stalo Please Buy - Prosíme, nakupte.

Automobilky, zvláště pak ty americké, jsou pro podobné parodie vděčným terčem. Tento obor totiž patří mezi ty, které krize postihla obzvlášť silně. Mezi nejohroženější patří General Motors, Chrysler a Ford, kterým americká vláda koncem minulého roku slíbila úvěrovou pomoc přesahující sedmnáct miliard dolarů.

Potíže se nevyhýbají ani výrobcům počítačů či mobilních telefonů a další elektroniky. Apple se podle odborníků potýká především v Americe s poklesem zájmu o výrobky, kurz akcií také nepříznivě ovlivnil odchod šéfa firmy Steva Jobse na vynucenou zdravotní dovolenou.

Usměvavé logo LG a slogan "Life´s good" vystřídal v krizové verzi smutek a upravené konstatování, že život je těžký. Společnost 3M zase kvůli propuštění několika tisíc zaměstnanců přišla v logu o pomyslné jedno M. Upravené logo společnosti Cisco má zase možná upozornit na vývoj budoucích tržeb, jakkoli neznámý autor upravil verzi, kterou tato firma opustila už v roce 2006.

Satirický pohled se nevyhnul ani finančnímu sektoru. Citigroup utrpěla ve 4. čtvrtletí ztrátu v přepočtu 173 miliard korun a úder blesku do deštníku jako by symbolizoval její nucené rozdělení na dvě části. Pravda ovšem je, že Citigroup logo s deštníkem opustila už v roce 2007.

Závěrečný pohled na upravená loga firem Good Year, Xerox a Nike už vzbuzuje otázku, jak by asi vypadala podobná loga českých firem. Pokud máte nějaký nápad, pošlete obrázek na idnes@idnes.cz.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obal kořenící směsi Kucharek je nápadně podobný obalu známější Podravky.
Podravka získá od polského plagiátu Kucharek 200 tisíc, rozhodl soud

Potravinářská společnost Podravka získala 200 tisíc korun jako zadostiučinění za nutnost domáhat se svých práv soudní cestou proti firmě Pěkný - Unimex z...  celý článek

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.