Internetová fantazie si vzala na mušku i logo velkého prodejce elektroniky. Z Best Buy (Nejlepší nákup) se stalo Please Buy - Prosíme, nakupte.

Internetová fantazie si vzala na mušku i logo velkého prodejce elektroniky. Z Best Buy (Nejlepší nákup) se stalo Please Buy - Prosíme, nakupte.

Loga pro krizi: webová tvořivost okousala Apple

  • 21
Ideální vůz do časů krize není žíznivý Chrysler, ale vozítko Crisisler. Možná i to se honilo hlavou grafikovi, který si pohrál s logy předních světových firem. Jeho výtvor teď koluje po internetu a zahrnuje i okousaný ohryzek Apple či zchromlého koníka Ferrari.

Automobilky, zvláště pak ty americké, jsou pro podobné parodie vděčným terčem. Tento obor totiž patří mezi ty, které krize postihla obzvlášť silně. Mezi nejohroženější patří General Motors, Chrysler a Ford, kterým americká vláda koncem minulého roku slíbila úvěrovou pomoc přesahující sedmnáct miliard dolarů.

Potíže se nevyhýbají ani výrobcům počítačů či mobilních telefonů a další elektroniky. Apple se podle odborníků potýká především v Americe s poklesem zájmu o výrobky, kurz akcií také nepříznivě ovlivnil odchod šéfa firmy Steva Jobse na vynucenou zdravotní dovolenou.

Usměvavé logo LG a slogan "Life´s good" vystřídal v krizové verzi smutek a upravené konstatování, že život je těžký. Společnost 3M zase kvůli propuštění několika tisíc zaměstnanců přišla v logu o pomyslné jedno M. Upravené logo společnosti Cisco má zase možná upozornit na vývoj budoucích tržeb, jakkoli neznámý autor upravil verzi, kterou tato firma opustila už v roce 2006.

Satirický pohled se nevyhnul ani finančnímu sektoru. Citigroup utrpěla ve 4. čtvrtletí ztrátu v přepočtu 173 miliard korun a úder blesku do deštníku jako by symbolizoval její nucené rozdělení na dvě části. Pravda ovšem je, že Citigroup logo s deštníkem opustila už v roce 2007.

Závěrečný pohled na upravená loga firem Good Year, Xerox a Nike už vzbuzuje otázku, jak by asi vypadala podobná loga českých firem. Pokud máte nějaký nápad, pošlete obrázek na idnes@idnes.cz.