V Česku se ThinkPady prodávat na speciálních prezentačních místech, takzvaných ThinkCentrech. Ta vyrostou během příštího roku ve velkých krajských městech, například v Praze, Brně, Ostravě nebo Plzni.
"Smyslem je aby každý zákazník se mohl podívat, jak ThinkPady vypadají a osahat si je," říká šéf marketingu Lenovo Jakub Grosman.
Obě společnosti ale budou kromě výroby počítačů spolupracovat i v jiných oblastech. IBM bude dále zajišťovat zákaznický servis k ThinkPadům a oba partneři si budou navzájem pomáhat s propagací výrobků.
Od spojení sil s IBM si generální ředitel Lenovo Petr Toman slibuje posílení tržního postavení. "Řadíme se mezi tři nejznámější značky a máme ambice dostat se na špici," říká.
Petr Toman upozornil i na to, že každá ze značek se zaměřuje na jiný tržní segment a nebudou si tak konkurovat. "IBM se soustřeďuje na firemní sféru, Lenovo má produkty pro celou škálu koncových uživatelů, jako třeba MP3 přehrávače a mobilní telefony" vysvětluje.
Lenovo se podle něj bude snažit zachovat dobrou pověst ThinkPadů. "Chceme, aby měl zákazník jistoty a záruky minimálně stejné jako dříve," tvrdí Petr Toman.
O prvním ThinkPadu od Lenovo čtěte zde.
Společnost Lenovo vznikla v roce 1984. Její roční obrat činí zhruba třináct miliard ročně a po celém světě má 19 tisíc zaměstnanců.