Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Louis Vuitton se stahuje z Číny. Na vině je burza i protikorupční kampaň

  15:31aktualizováno  15:31
Výrobce luxusních kabelek Louis Vuitton zavírá svůj obchod v jihočínském městě Kuang-čou a chystá se v příštích měsících po celé zemi zavřít dalších až deset obchodů. Luxusní firmy v Číně již delší dobu trápí slábnutí poptávky způsobené zpomalením ekonomiky.

Společnost Louis Vuitton v říjnu uvedla, že poptávka čínských zákazníků po všech jejích produktech ve všech zemích na světě stagnuje, když v prvních šesti měsících roku rostla o více než deset procent. | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

Roli též sehrává tři roky trvající bojem vlády proti korupci a extravaganci státních úředníků, uvedl v pondělí na svých internetových stránkách list Financial Times s odvoláním na informovaný zdroj. Firma má v zemi zhruba 50 obchodů.

Uzavření obchodů jedné z neuznávanějších luxusních značek v Číně tak určitě zvýší obavy o další vývoj tržeb luxusních firem v zemi.

„Podle mých informací 20 procent obchodů Louis Vuitton v Číně do poloviny příštího roku zmizí,“ uvedl výkonný partner konzultační společnosti Emmanuele Hemmerle Ltd. Emmanuele Hemmerle. To znamená zavření jednoho obchodu měsíčně.

Firma Louis Vuitton a její mateřská společnost LVMH se ke zprávě odmítly vyjádřit. Minulý měsíc představitelé LVMH uvedli, že poptávka čínských zákazníků po všech jejích produktech ve všech zemích na světě stagnuje, když v prvních šesti měsících roku rostla o více než deset procent, hlavně díky nákupům Číňanů v zahraničí. Důvodem stagnace podle nich byla turbulence na čínských akciových trzích v letních měsících. Finanční ředitel LVMH také minulý měsíc připustil, že firma by mohla uzavřít pár obchodů v menších městech, kde má obchodů více.

Boom luxusu končí

Mnoho západních luxusních značek v posledním desetiletí masivně expandovalo v Číně ve snaze vydělat co nejvíce na růstu populace „zbohatlíků“. Protikorupční kampaň, kterou v roce 2012 zahájil prezident Si Ťin-pching, však snížila poptávku po všech typech luxusního zboží, které bylo dlouhou dobu oblíbené jako úplatky a dárky pro státní úředníky.

Fotogalerie

Mnohé značky přestaly být mezi některými Číňany oblíbené, protože je považují za předražené. Podle Torstena Stockera z konzultační firmy AT Kearney má Louis Vuitton v Číně příliš mnoho obchodů a zvláště ty v menších městech nemají pro značku ekonomický význam.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šéf Uberu Travis Kalanick.
KOMENTÁŘ: Kdo jsou muži, kteří opravdu mění svět

Dějiny se nepíší teď a tady v Česku tím, zda premiér Bohuslav Sobotka skončí, či si to nakonec rozmyslí. Zajímavé personální změny, které možná jednou pohnou...  celý článek

Belgické hranolky
Komise nám chce sebrat hranolky, zlobí se Belgičané. Smaží je nezdravě

Evropská komise chce zasáhnout do postupu při výrobě tradičních belgických hranolek. Při procesu přípravy se totiž údajně uvolňuje nebezpečná karcinogenní...  celý článek

Samořídící automobil od Volva
Experti na etiku: Samořiditelná auta nesmí rozhodovat o tom, kdo zemře

Auta, která budou sama zvládat řízení za všech okolností, jsou zřejmě otázkou několika příštích let. Do jejich vývoje už ale dnes řada firem masivně investuje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.