Zahraniční partner by měl v Alitalii získat minoritní podíl deset až dvacet procent. Podle zdrojů z odborů má však Lufthansa zájem dokonce o vyšší podíl. Kromě Lufthansy by se chtěla na italském trhu prosadit také konkurenční společnost Air France. S Francouzi zatím odboráři nejednali.
Čtyři největší odborové svazy ve čtvrtek podepsaly záchranný plán již dříve navrhovaný konsorciem CAI. Konsorcium minulý týden svoji nabídku na aerolinky stáhlo, protože odbory tento plán odmítaly, a aerolinkám tak hrozila likvidace. Díky podpisu dohody úřad pro civilní letectví ENAC prodloužil aerolinkám licenci k létání. Ta nyní platí do 15. října.
Plán na záchranu
CAI stále ještě jedná s odborovým svazem, který zastupuje největší část pilotů. Vláda doufá, že se podaří dosáhnout dohody se všemi svazy, i těmi menšími.
Záchranný plán byl podle vlády poslední šancí na záchranu aerolinek, když předchozí dvě snahy na privatizaci společnosti zkrachovaly. Investoři slíbili, že vloží do společnosti očištěné od dluhů a některých divizí jednu miliardu eur (16,7 miliardy Kč) a vznikne tak nová, menší Alitalia.
Poté se mají nové aerolinky sloučit s menší místní firmou Air One a začít hledat zahraničního partnera. Nejvíce zmiňované jsou právě Lufthansa a Air France-KLM.