Lufthansa letadlo pojmenovala Frankfurt nad Mohanem. Čekala na něj ale o tři roky déle kvůli zpožděním při výrobě těchto letadel.
"Ve spolupráci s airbusem jsme vyvinuli mnoho technických řešení zahrnujících design pilotní kabiny i nábytku," řekl prezident aerolinek Thomas Enders. Lufthansa musela kvůli ovládání letadel přeškolit své piloty.
reportážLetěli jsme obřím airbusem - více zde |
Podle aerolinek už si klienti objednávají letenky na cesty tímto strojem. První let se uskuteční 11. června z Frankfurtu do Tokia. Nová atrakce nebude nijak levná. První zpáteční let obřím airbusem do Tokia vyjde v ekonomické třídě na 2580 eur, tedy více než 66 tisíc korun. Další cesty na této trase budou už cenově dostupnější, lidé ale přesto za letenku v pozdních letních měsících dají okolo 50 tisíc korun.
Airbus A380 má kromě komfortu zajistit i úspornější létání. Letoun spotřebuje tři litry paliva na pasažéra na sto kilometrů a měl by mít tiché motory od firmy Rolls Royce. "Má velmi nízké emise, je to ekologicky nejohleduplnější letadlo v naší flotile," pochvaluje si Enders.
Nový stroj bude létat z Frankfurtu do Pekingu, Tokia a Johannesburgu. Cestující bude obsluhovat 22 členů posádky.
Airbus A380 je historicky největší civilní letoun. Lufthansa není první, kdo ho má ve své flotile. Loni na podzim první stroj převzala Air France a Airbus dodal dalších 27 strojů mimoevropským leteckým společnostem Singapore Airlines, Qantas a Emirates. Lufthansa si objednala celkem 15 těchto letadel.