Nejedná se o žert, ale o nový plán aerolinek, který právě představily. Informovalo o tom zpravodajství CNN.
Výhody mohou ale uplatnit jen klienti, kteří si zakoupí letenky do 18. srpna. Dobu těchto neobvyklých letů pak omezila na září a říjen.
Takzvané "sluneční pojištění" pak cestujícím, kteří ve vymezeném čase odletí do celkem 36 destinací a vyreklamují špatné počasí, umožní proplacení finanční kompenzace. Za každý den, který proprší, pak dostane cestující 20 eur (520 korun) a celkem maximálně 200 eur (5200 korun).
Skutečnost, zda skutečně na místě pršelo, si Lufthansa bude ověřovat na německém serveru o počasí wetteronline.de. Za déšť považuje více než 5 milimetrů srážek denně.
Nápad se dříve ujal i ve Francii
Většina z nabízených destinací, na které se marketingová akce vztahuje, jsou oblasti zalité sluncem ve Středozemí a na Středním východě. Jsou mezi nimi ale i místa, kde počasí tolik nepřeje, například španělské Bilbao nebo americká města Boston, New York, Philadelphia a Washington.
Nabídka Lufthansy přichází nedlouho poté, co společnost oznámila, že ji čekají do konce tohoto roku těžké časy. Dopravci se ve druhém čtvrtletí propadly zisky v meziročním srovnání o 88 procent na 40 milionů eur.
Není to poprvé, kdy nějaká firma nabízí "sluneční pojištění". Před měsícem se výhody objevily v nabídce dvou cestovních agentur z Francie.