Lufthansa navíc tvrdí, že i když stejně velké letadlo pojme po výměně sedaček více lidí, cestující budou mít nakonec více prostoru než dosud.
Nové sedačky od firmy Recaro totiž budou tenčí než stávající. I když se zmenší rozestup mezi jednotlivými sedačkami, v prostoru kolen budou mít cestující díky nové konstrukci sedačky více místa. Ztenčení opěradla bude totiž citelnější než snížení rozteče mezi sedadly, místo pro nohy se tak má zvětšit o čtyři centimetry. Obří výměna se týká celkem 180 airbusů a boeingů, které Lufthansa používá hlavně na lety po Evropě. Firma do nich investuje 170 milionů eur (zhruba 4,3 miliardy korun).
Nová místa nahradí dvanáct airbusů
"Sedačky dlouho nebyly oblastí, kde by aerolinky hledaly možnosti úspor. Objevují se ale nové materiály a dopravci zjišťují, že do letadel mohou dostat více lidí než dosud," říká pilot Jan Čamek.
V každém letadle přibudou v průměru dvě řady sedaček, což odpovídá 12 místům. V celkovém součtu tak půjde o dvě tisícovky nových míst, což je kapacita zhruba dvanácti Airbusů A320. Nové sedačky jsou také zhruba o třicet procent lehčí.
Změnou projdou sedačky i u dalších aerolinek patřících pod Lufthansu, například Austrian nebo Swiss.