Zatím nejrychlejší vlakové spojení mezi Ostravou a Prahou tak po téměř devíti letech skončí.
Za tři sta padesát korun mohli poprvé jet cestující z Ostravy do Prahy 27. ledna 1997. Dnes je cena jízdenky téměř dvojnásobná. Služby, které by měly být oproti podstatně levnějším vlakům nadstandardní, však její výši neodpovídají.
Za šest set korun dráhy nabízejí cestujícím snídani, časopisy a nejrychlejší dopravu do Prahy. Jídelní vůz, zařazený do vlaku, však nejvyšší standardy, požadované od vlaku spojovaného s přízviskem luxusní, nesplňuje. Nedostatečná obsluha, chybějící denní tisk i zkažené nabízené potraviny přinášejí cestujícím velká rozčarování.
"Služby v jídelních vozech zajišťuje pro České dráhy externí firma, se kterou máme smlouvu," popisuje situaci Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah.
"Na začátku devadesátých let byly snahy oprostit služby poskytované drahami od činností, které s přímou přepravou nesouvisí, a tak se obsluha jídelních vozů svěřila jiným společnostem. V současnosti přemýšlíme, že bychom tyto služby opět provozovali sami, ale je to zatím jen ve stadiu úvah," dokončil Petr Šťáhlavský.
Součástí služeb, nabízených ve vlaku Pendolino, bude i bistro vůz, který sice nebude klasickým jídelním vozem, ale nabídne občerstvení všem cestujícím. Pro ty bude nachystán i pojízdný minibar.
"Pasažéři, přepravovaní v první vozové třídě, budou mít vedle denního tisku k dispozici také občerstvení dle vlastního výběru," popisuje nabídku služeb Pendolina Petr Šťáhlavský. Vedle toho bude vlak pro cestující první třídy nabízet i poslech tří hudebních kanálů či možnost přivolání obsluhy.
Přednostní odbavení u označených expresních pokladen nebo možnost objednání jízdenky po internetu by mělo znamenat další zvýšení komfortu cestujících.