Velká nádraží maďarské metropole zela ráno prázdnotou, zato automobilový provoz na ulicích a silnicích byl zřetelně vyšší, charakterizovala důsledek stávky agentura AFP.
"Pro cestující ve vnitrostátní dopravě v České republice se nic nemění, je pouze možné, že bude nutné u vlaku EuroCity Hungaria z Budapešti do Berlína v Praze přestupovat na jinou soupravu," uvedl mluvčí.
Maďarští železničáři sdružení v jednom z největších odborových svazů VDSZSZ kvůli svým požadavkům ochromili železniční trasy už v pátek. - více zdeOdboráři stávku vyhlásili poté, co se neshodli s vedením státní železniční společnosti MAV na mzdových požadavcích zaměstnanců drah.
Železničáři požadují zvýšení základní mzdy o deset procent se zpětnou platností od loňského července. Chtějí také pro všechny zaměstnance získat 250 tisíc forintů (25 tisíc Kč) z privatizačních příjmů z prodeje divize pro nákladní železniční dopravu MAV Cargo.
"Stávkuje celá řada profesí od výpravčích přes vlakové čety až po zaměstnance zajištění provozuschopnosti dráhy," uvedl Kubala.
Podle něj maďarská strana zatím nedala ani náznak, kdy by mohla stávka skončit.