Chci být místní podnikatel. Myslím si, že je tu dost příležitostí, šance na úspěch je tu dvacetkrát větší než v zahraničí. | foto: Dan Materna, MAFRA

iDNES.cz vám pomůže najít řemeslníka, MAFRA koupila web AAAPoptávka.cz

  • 68
Mediální skupina MAFRA, která provozuje portál iDNES.cz a Lidovky.cz, koupila největší poptávkový systém aaapoptavka.cz a slovenský web aaadopyt.sk. Společnosti, které každoročně zveřejní zakázky za více než 100 miliard korun, před pěti lety založil a nyní z větší části prodal jejich zakladatel a jednatel Pavel Matoušek.

AAAPoptávka.cz je největší systém svého druhu na českém internetu, podle odhadu dosavadního majitele má zhruba 55procentní podíl na trhu. V Česku i na Slovensku zaměstnává okolo 60 lidí.

"Změna vlastnictví přinese firmám více obchodních příležitostí," říká Pavel Matoušek. Cenu transakce obě strany nezveřejnily.

Fotogalerie

"Akvizice je významným krokem k posílení pozice skupiny MAFRA v internetovém byznysu. Kombinací novátorské a úspěšné myšlenky AAAPoptávky se silným postavením našeho vydavatelství v marketingu a médiích rozvineme prvotřídní a rostoucí službu pro uživatele a firmy," uvedl Johannes Werle, CEO a předseda představenstva mediální skupiny MAFRA.

"Prostřednictvím uživatelů iDNES.cz, Lidovky.cz, Metro.cz a zároveň díky dosahu našich novin a magazínů se služba a značka AAApoptávky dostane do širšího povědomí na spotřebitelském trhu. Ve firemním byznysu využijeme k rozvoji služby také rostoucí firemní katalog Topkontakt," dodal předseda představenstva.

S mediální skupinou to půjde lépe, tvrdí zakladatel

Slovenský aaadopyt.sk by měl dál působit jako dceřiná společnost aaapoptavka.cz. "Rozhodl jsem se prodat část firmy, protože ji chci posunout na úroveň globální značky, známé v celé České republice. Myslím, že s mediální skupinou to půjde lépe, proto jsem si nevybral finančního investora," vysvětluje krok podnikatel Pavel Matoušek.

Největší poptávkový systém aaapoptavka.cz míří pod křídla skupiny MAFRA.

Poptávkový systém slouží firmám, které hledají zakázky, ale i individuálním návštěvníkům. Poptávky po určité službě nebo zboží se rozesílají registrovaným uživatelům. Nejvíce poptávek je z oblasti stavebnictví, dřevěných výrobků, polotovarů a paliv, automobilů a náhradních dílů nebo realit. Server každý rok zveřejní v Česku a na Slovensku přes 200 tisíc nových obchodních příležitostí o celkové hodnotě přesahující 100 miliard korun.

Pavel Matoušek v českém internetovém prostředí podniká už od svých studií na ČVUT, kdy začínal s poptávkovým portálem. Dalším jeho projektem byl portál Ukažse.cz, který rovněž v minulosti prodal skupině MAFRA, v současnosti jej spravuje portál Tiscali. Matoušek později spoluzakládal srovnávač zboží Hyperzboží.cz a slevový portál Hyperslevy.cz, mezi další jeho aktivity patří filmový portál FDb.cz nebo operátor klikniavolej.cz.