Pražská budova Anděl Media Centra, ve které sídlí redakce iDNES.cz a MF DNES vydavatelství MAFRA.

Pražská budova Anděl Media Centra, ve které sídlí redakce iDNES.cz a MF DNES vydavatelství MAFRA. | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

MAFRA výrazně zlepšuje výsledky hospodaření

  • 7
Mediální skupina MAFRA po změně majitele v roce 2014 obrací trend a výrazně zlepšuje své ekonomické výsledky. Zisk společnosti před započtením úroků, daní a odpisů stoupl od ledna do července na dvojnásobek. Firma také získala nové zakázky pro své tiskárny.

„Za prvních sedm měsíců se společnosti MAFRA podařilo zdvojnásobit ukazatel EBITDA proti stejnému období roku 2013. V kumulaci leden-červenec 2014 tak EBITDA dosáhla 151 milionů korun. Tržby dosáhly úrovně 1,4 miliardy, což je o sedm procent méně oproti předcházejícímu roku,“ řekl Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA.

Společnost podle něj výrazně zlepšila svou efektivitu. „K tomu výrazně přispělo dokončení fúze s původně dceřinými společnostmi, jež nám umožnilo sjednotit regionální struktury napříč všemi tituly,“ uvedl.

Efektivita firmy by se měla dále zlepšovat i ve zbývající části roku, a to i přes obecný pokles trhu inzerce. „Proti předcházejícím měsícům čekáme i zastavení propadu tržeb, a to v souvislosti s novými tiskovými zakázkami pro naše tiskárny za více než 130 milionů korun,“ řekl Košík.

Kombinace těchto restrukturalizačních kroků v provozní i administrativní části vydavatelství podle něj vede nejen k lepším hospodářským výsledkům, ale i k obohacení titulů skupiny o magazínové čtení. „Místo suplementů připravujeme k novinám nové plnohodnotné časopisy, které zlepší čtenářský zážitek,“ dodal Košík.

Deníky společnosti MAFRA dosahují podle Media projektu souhrnné čtenosti 1,25 milionu čtenářů, a náleží jim tak čtyřicetiprocentní podíl na deníkovém trhu.

Mediální skupina MAFRA

Součástí skupiny je:

MF DNES - nejčtenější zpravodajský deník v České republice se čteností na vydání 709 tisíc čtenářů.

Magazíny MF DNES - lídry ve svých segmentech. Magazín Ona Dnes je nejčtenějším časopisem pro ženy se čteností 578 tisíc, DOMA DNES je nejčtenějším hobby titulem se čteností 385 tisíc.

Lidové noviny – nezávislý deník založený roku 1893. Čtenost meziročně roste na současných 186 tisíc čtenářů na vydání. Noviny navíc drží 18 % podíl na trhu elektronického předplatného.

Metro - nejčtenější bezplatný deník v Praze. Celková čtenost 481 tisíc čtenářů na vydání vykazuje meziroční nárůst o 4 procenta.

5plus2 - vykazuje nejvyšší distribuovaný náklad na trhu týdeníků, a to 820 tisíc.

iDNES.cz – nejdůvěryhodnější zpravodajský portál na českém internetu. Od října 2013 ho měsíčně navštíví více než 4 miliony čtenářů. V kategorii zpravodajství získal již osmkrát ocenění Křišťálová lupa.

Lidovky.cz – zpravodajský server měsíčně navštíví až 870 000 reálných uživatelů.

Do skupiny patří dále Reality.iDNES.cz, AAAPOPTAVKA.cz, hudební televize ÓČKO, ÓČKO GOLD a ÓČKO EXPRES, tiskárny MAFRAPRINT, virtuální operátor MOBIL.CZ a slovenský Ecopress.