„Za prvních sedm měsíců se společnosti MAFRA podařilo zdvojnásobit ukazatel EBITDA proti stejnému období roku 2013. V kumulaci leden-červenec 2014 tak EBITDA dosáhla 151 milionů korun. Tržby dosáhly úrovně 1,4 miliardy, což je o sedm procent méně oproti předcházejícímu roku,“ řekl Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA.
Společnost podle něj výrazně zlepšila svou efektivitu. „K tomu výrazně přispělo dokončení fúze s původně dceřinými společnostmi, jež nám umožnilo sjednotit regionální struktury napříč všemi tituly,“ uvedl.
Efektivita firmy by se měla dále zlepšovat i ve zbývající části roku, a to i přes obecný pokles trhu inzerce. „Proti předcházejícím měsícům čekáme i zastavení propadu tržeb, a to v souvislosti s novými tiskovými zakázkami pro naše tiskárny za více než 130 milionů korun,“ řekl Košík.
Kombinace těchto restrukturalizačních kroků v provozní i administrativní části vydavatelství podle něj vede nejen k lepším hospodářským výsledkům, ale i k obohacení titulů skupiny o magazínové čtení. „Místo suplementů připravujeme k novinám nové plnohodnotné časopisy, které zlepší čtenářský zážitek,“ dodal Košík.
Deníky společnosti MAFRA dosahují podle Media projektu souhrnné čtenosti 1,25 milionu čtenářů, a náleží jim tak čtyřicetiprocentní podíl na deníkovém trhu.
Mediální skupina MAFRASoučástí skupiny je: MF DNES - nejčtenější zpravodajský deník v České republice se čteností na vydání 709 tisíc čtenářů. Magazíny MF DNES - lídry ve svých segmentech. Magazín Ona Dnes je nejčtenějším časopisem pro ženy se čteností 578 tisíc, DOMA DNES je nejčtenějším hobby titulem se čteností 385 tisíc. Lidové noviny – nezávislý deník založený roku 1893. Čtenost meziročně roste na současných 186 tisíc čtenářů na vydání. Noviny navíc drží 18 % podíl na trhu elektronického předplatného. Metro - nejčtenější bezplatný deník v Praze. Celková čtenost 481 tisíc čtenářů na vydání vykazuje meziroční nárůst o 4 procenta. 5plus2 - vykazuje nejvyšší distribuovaný náklad na trhu týdeníků, a to 820 tisíc. iDNES.cz – nejdůvěryhodnější zpravodajský portál na českém internetu. Od října 2013 ho měsíčně navštíví více než 4 miliony čtenářů. V kategorii zpravodajství získal již osmkrát ocenění Křišťálová lupa. Lidovky.cz – zpravodajský server měsíčně navštíví až 870 000 reálných uživatelů. Do skupiny patří dále Reality.iDNES.cz, AAAPOPTAVKA.cz, hudební televize ÓČKO, ÓČKO GOLD a ÓČKO EXPRES, tiskárny MAFRAPRINT, virtuální operátor MOBIL.CZ a slovenský Ecopress. |