Microsoft na začátku února za Yahoo nabídl 44,6 miliardy dolarů, což odpovídá 31 dolarům za akcii. To vyvolalo vlnu jednání i s dalšími společnostmi, mimo jiné s vyhledávačem Google či právě s News Corporation. Ta již v roce 2005 koupila nejnavštěvovanější společenský web MySpace.
Celou událost důkladně sledují analytici i odborníci. Podle jejich názoru je nicméně vysoce nepravděpodobné, že některá z výše jmenovaných společností přijde s lepší nabídkou než Microsoft.
Přesto Yahoo v pondělí oficiálně tuto nabídku odmítlo, údajně kvůli nízké ceně. Vzhledem k počtu uživatelů, reklamním investicím a schopnosti vytvářet zisk firma očekává víc.
Zatím není jasné, zda jsou nevyhovující finanční podmínky skutečně důvodem k odmítnutí, či si Yahoo chce jednoduše udržet nezávislost a nevystavit se napospas Microsoftu.
News Corporation by se ráda stala majoritním akcionářem Yahoo, a zintenzivnila proto jednání. Podle vyjádření jednoho z účastníků firma nemá co ztratit. Případným neúspěchem totiž neriskuje vůbec nic.
Partnerství Yahoo s News Corporation by podle odborníků přineslo společnosti v budoucnu větší dlouhodobé zisky, než nabízí Microsoft. Okamžitý benefit pro investory by byl nicméně nižší.
Zájem má i Google
V soutěži se zatím vynořil další hráč, a to Google, který Yahoo nabídl pomoc při udržení nezávislosti. Partnerství s Googlem hodnotí vedení Yahoo jako výhodné z hlediska reklamní spolupráce. Je to právě Google, který představuje zlatý důl v oblasti internetové reklamy. Ta je přitom jednou z hlavních příčin současného přetahování o Yahoo.
Microsoft je připraven Yahoo získat, a to i za podmínky, že by se jednalo o nepřátelské převzetí.
Podle analytiků tak noví zájemci o Yahoo mohou zvednout jeho cenu, a to ze současných 31 dolarů na 35 až 40 USD za akcii.
Jednání sice dál pokračují, ale podle vyjádření mluvčích se dá usuzovat, že Yahoo začíná vnímat návrh Microsoftu jako atraktivnější. Společnosti jsou prozatím při komentování nejasné situace opatrné.