Prvních pět servisů již funguje a jsou umístěny v těsné blízkosti hypermarketů v Praze, Plzni, Teplicích, Olomouci a Táboře. Dalších šest rychloopraven aut je ve výstavbě, jen v Praze by měly vyrůst nejméně tři.
"Celkem jde o projekt za několik stovek milionů korun a v první fázi bude postaveno jedenáct servisních míst. Temposervis se bude specializovat na údržbu a rychlé opravy osobních a dodávkových aut," uvedl mluvčí PPF Ivan Lackovič.
Nová firma se chce specializovat zejména na drobnější opravy, které je možné dokončit během doby, kdy motorista nakupuje v hypermarketu, třeba na výměnu pneumatik, oleje či poškozeného výfuku. Servisy pracují na počkání, a to i bez objednávek.
Otevírací době hypermarketů se Temposervis podle ředitele Přemysla Vávry přizpůsobil tím, že má otevřeno každý den. PPF chce svou síť servisů nadále rozšiřovat a hledá další místa poblíž velkých nákupních středisek. Prvních jedenáct servisů bude Temposervis vlastnit, v budoucnu pak hodlá další provozovny i pronajímat.
Pro PPF je nový projekt střednědobou investicí a do budoucna skupina podle Lackoviče nevylučuje možný prodej celé sítě. "Nebráníme se proto možným strategickým partnerstvím," doplnil Lackovič.
Podobné sítě autoopraven vznikaly od začátku devadesátých let ve většině zemí Evropské unie. Například v sousedním Německu je několik podobných firem. Mezi největší patří společnosti Auto Teile Unger a Pit-stop. Ve Francii jsou největší firmy Midas a Speedy.
Stavět autoopravny co nejblíže nákupním centrům se v posledních letech rozhodly i velké světové automobilky. Skupina Volkswagen podle mluvčího jeho české pobočky Jana Klímy uvažuje o podobném projektu i v tuzemsku.