Majitelům Becherovky vzrostly tržby o čtvrtinu

Francouzká potravinářská skupina Pernod Ricard zaměřená především na výrobu lihovin a vína, která vlastní mimo jiné i karlovarskou firmu Jan Becher - Karlovarská Becherovka, dosáhla za tři čtvrtě letošního roku hrubého obratu (tj. bez vlivu daní a cel) 3,1 miliardy euro. V porovnání se stejným obdobím loňska je to témeř čtvrtinový růst (přesně 24 procent). "Pokračující růst prodejů v celém třetím čtvrtletí byl tažen našimi aktivitami vně Francie a naší klíčovou činností - sektorem lihovin a vín," oznámil předseda představenstva skupiny Patrick Ricard.

Oblast výroby lihovin a vína dosáhla obratu 1,195 miliardy euro (opět bez daní a cel), což je nárůst o 11,5 procenta. Do deseti nejúspěšnějších značek, jejichž prodej vzrostl o pět procent, bude Pernod Ricard soustředit své budoucí investice.

Během léta nejvíce akceleroval prodej značek Amaro Ramazzotti, Havana Club, Jameson a Ricard. Růst znamenal také Jacob´s Creek, což je hlavní vinařská značka skupiny, kterou nesou vína původem z Austrálie. Toho se podařilo využít při propagaci před olympijskými hrami v Sydney.

Dobré prodeje zaznemenala také divize distribuce. Na pobočky Pernod Ricardu byla převedena distribuce polské vodky Wyborowa v Německu, Itálii, Švýcarsku a Mexiku.

Kvůli nepříznivému počasí nedosáhla výrazně kladných výsledků pouze divize zpracování ovoce a výroby nealkoholických nápojů.