O dřívějším termínu začali dopravci mluvit před třemi týdny. - více zde
Ministr však uvedl, že ho není možné zavést. "Musela by to být poslanecká iniciativa, nicméně zářijová schůze Poslanecké sněmovny je hodně našlapaná a je velmi zkrácená. Je nereálné, aby se to stihlo," řekl.
Příští rok tak budou malá nákladní auta používat pro provoz na dálnicích dálniční známky, které u těchto vozidel zdraží na osm tisíc korun. - více zde
Řebíček dále uvedl, že příští týden podepíše s firmou Kapsch dodatek, podle něhož Kapsch vystaví mikrovlnný mýtný systém na všech budoucích dálnicích a rychlostních silnicích, jejichž stavba začne do roku 2013. Současná délka dálniční sítě necelých 1000 kilometrů se má do té zdvojnásobit.
Vláda si tak uvolní ruce pro to, aby případné zpoplatnění silnic první, druhé a třetí třídy nemusel dělat Kapsch.
"Prakticky se jedná o to, že se vymění tisíc kilometrů prvních tříd za tisíc kilometrů nebo úseky na tisíci kilometrech rychlostních komunikací a dálnic, které budou postaveny do roku 2013," uvedl Řebíček.
"Pro stát je mnohem jednodušší a lepší, když systém je na rychlostních komunikacích a dálnicích jednotný, a silnice první třídy, druhé třídy, třetí třídy jsou zpoplatněny systémově dohromady a nebo nezpoplatněny," dodal.
Mýtné bude platit dalších 60 tisíc aut
Mýtné se vybírá v Česku od ledna 2007, zatím na necelých tisíci kilometrech dálnic a rychlostních silnic.
V systému je zaregistrováno 220 tisíc kamionů o hmotnosti 12 tun a více.
Pokud by se zpoplatnění týkalo i vozů od 3,5 hmotnosti, přibylo by v systému podle údajů ministerstva dopravy dalších šedesát tisíc aut.
Na mýtném se zatím vybralo zhruba 3,5 miliardy korun. Státní fond dopravní infrastruktury očekává, že za celý rok mýtné přinese zhruba pět miliard korun.