Luboš Kratochvíl si v úterý 20. října dopoledne objednal na Mall.cz pánev a vysavač. „Kupoval jsem to jako dar, který chci předat o víkendu. Proto mě taky zaujala skutečnost, že zboží bylo v nabídce skladem a druhý den jsem si ho v Hradci Králové cestou z práce mohl vyzvednout,“ popisuje.
Jenže jak ve středu, tak ve čtvrtek dostal pan Kratochvíl pouze SMS a e-mail s omluvou, že „zboží z objednávky bohužel nebylo možné expedovat.“ Ve čtvrteční zprávě potom už dostal i zdůvodnění: „Právě probíhá kompletní stěhování našeho skladu, a tak vás prosíme, dejte nám v těchto ztížených podmínkách o něco více času.“
Problémy mají skončit příští týden
Podobných příběhů se objevuje mnoho i na facebookových stránkách e-shopu. Někteří z uživatelů podle dat svých příspěvků nebo v nich sepsaných stížností čekají na zboží i déle než týden.
Mall.cz se svým zákazníkům omlouvá na Facebooku a na svém webu na možné potíže způsobené stěhováním upozorňuje. Ještě před pár dny, kdy už někteří zákazníci problémy hlásili, ale varování a vysvětlení chyběla.
Podle mluvčí Mall.cz Michaely Gregorové by se dodávky měly přestat zpožďovat v neděli nebo na začátku příštího týdne. „V neděli definitivně přecházíme na novou technologii, pak už by se situace měla během pár dnů vrátit k normálu a včasnému doručení, jak jsou naši zákazníci zvyklí,“ vysvětluje.
Zpožděná je čtvrtina objednávek
V současnosti podle ní e-shop registruje zpoždění o jeden až tři dny u přibližně čtvrtiny objednávek. Způsobeno je tím, že firma přesouvá své zboží ze stávajícího skladu do nových prostor v logistickém parku Jirny u Prahy. Zpoždění dodávek potom podle Gregorové vzniká kombinací několika příčin.
Je potřeba přestěhovat ze skladu do skladu na 900 tisíc položek, a proto i zboží, které ve skladu skutečně leží, nemusí být hned k dispozici. Zároveň se dle Gregorové kvůli přechodu na novou technologii část objednávek nyní vyřizuje ručně, což dodací čas prodlužuje.