Mall.cz se stěhuje do nového skladu v Jirnech. Kvůli tomu nyní často opožďuje doručování objednaných zásilek.

Mall.cz se stěhuje do nového skladu v Jirnech. Kvůli tomu nyní často opožďuje doručování objednaných zásilek. | foto: Viktor Chlad, MAFRA

Mall.cz se stěhuje do nového skladu, dodávky se zpožďují i o tři dny

  • 18
Jeden z největších českých e-shopů Mall.cz v současnosti nestíhá včas odbavit asi čtvrtinu objednávek svých zákazníků. Problémy jsou způsobeny stěhováním do nového skladu. Podle zástupců firmy by se dodávky měly přestat zpožďovat začátkem příštího týdne.

Luboš Kratochvíl si v úterý 20. října dopoledne objednal na Mall.cz pánev a vysavač. „Kupoval jsem to jako dar, který chci předat o víkendu. Proto mě taky zaujala skutečnost, že zboží bylo v nabídce skladem a druhý den jsem si ho v Hradci Králové cestou z práce mohl vyzvednout,“ popisuje.

Jenže jak ve středu, tak ve čtvrtek dostal pan Kratochvíl pouze SMS a e-mail s omluvou, že „zboží z objednávky bohužel nebylo možné expedovat.“ Ve čtvrteční zprávě potom už dostal i zdůvodnění: „Právě probíhá kompletní stěhování našeho skladu, a tak vás prosíme, dejte nám v těchto ztížených podmínkách o něco více času.“

Problémy mají skončit příští týden

Podobných příběhů se objevuje mnoho i na facebookových stránkách e-shopu. Někteří z uživatelů podle dat svých příspěvků nebo v nich sepsaných stížností čekají na zboží i déle než týden.

Mall.cz se svým zákazníkům omlouvá na Facebooku a na svém webu na možné potíže způsobené stěhováním upozorňuje. Ještě před pár dny, kdy už někteří zákazníci problémy hlásili, ale varování a vysvětlení chyběla.

Podle mluvčí Mall.cz Michaely Gregorové by se dodávky měly přestat zpožďovat v neděli nebo na začátku příštího týdne. „V neděli definitivně přecházíme na novou technologii, pak už by se situace měla během pár dnů vrátit k normálu a včasnému doručení, jak jsou naši zákazníci zvyklí,“ vysvětluje.

Zpožděná je čtvrtina objednávek

V současnosti podle ní e-shop registruje zpoždění o jeden až tři dny u přibližně čtvrtiny objednávek. Způsobeno je tím, že firma přesouvá své zboží ze stávajícího skladu do nových prostor v logistickém parku Jirny u Prahy. Zpoždění dodávek potom podle Gregorové vzniká kombinací několika příčin.

Je potřeba přestěhovat ze skladu do skladu na 900 tisíc položek, a proto i zboží, které ve skladu skutečně leží, nemusí být hned k dispozici. Zároveň se dle Gregorové kvůli přechodu na novou technologii část objednávek nyní vyřizuje ručně, což dodací čas prodlužuje.