Soutěž "RHODOS - cena za image" je v nejdůležitější části. V pondělí začíná vlastní hodnocení firem na širokém expertním panelu tří set vrcholových manažerů z náhodně vybraných firem. Sítem mohou projít firmy s více než 11 zaměstnanci a ty, které v prvním kole jmenuje alespoň 30 ze tří set manažerů.
Firmy zahrnuté do výzkumu- Pojišťovny |
Výzkum zajišťuje agentura Factum Invenio. Podle jejího ředitele Jana Herzmanna má úspěch firem v soutěži dvě roviny. "Je to pověst spolehlivé, slušně jednající firmy. Druhou oblastí je ekonomický úspěch firmy, které se daří i ve špatných časech a díky tomu má perspektivu," řekl.
K důležitým vlastnostem patří i tradice, logo a další atributy. Například oblast "corporate social responsibility" neboli společenské odpovědnosti firem. Ta nemusí mít podobu podpory sportu nebo kultury, ale třeba angažovanosti zaměstnanců firmy v sociálních službách.
Šanci na získání ceny, jež má spíš symbolický a prestižní charakter, přesto podle Herzmanna moc nemají malé firmy s lokální působností, které také mohou mít dobrou image.
"Firmy, které jsou vysloveně regionální, těžko mohou uspět, protože panel expertů je celostátní a pravděpodobně velká část expertů lokálně působící firmy vůbec znát nebude. Pokud ale nějaká malá firma nabízí produkty v rámci celé republiky, tak uspět může. Může to být malá firma z IT oblasti nebo malý pivovar," dodal Herzmann. Výsledky 14. ročníku soutěže organizátoři vyhlásí v září.