Marketingové firmy GfK a Incoma fúzují

- Marketingová společnost Incoma, která byla dosud jednou z největších ryze českých firem působících v oblasti výzkumu trhu a marketingových služeb, se stane součástí mezinárodního řetězce GfK Group. Zástupci obou stran oznámili, že tuzemská odnož řetězce GfK-Praha získá 60 procent výzkumné společnosti Incoma Research a 19,5 procenta poradenské firmy Incoma Consult.

"Jde o první podobné spojení firem z oboru marketingového výzkumu v České republice," uvedl jednatel Incoma Consult Tomáš Krásný. Ssoučasní společníci Incomy si nadále ponechávají podíly v obou firmách a budou se dále podílet na jejich řízení.

Nově vytvořené uskupení by mělo letos dosáhnout obratu kolem 200 milionů korun a ovládnout tak zhruba pětinu českého trhu v tomto oboru.

GfK Group byla založena v roce 1925 v Německu a v současné době je přítomna ve 43 zemích prostřednictvím 106 dceřiných a přidružených společnsotí. V České republice působí GfK stejně jako Incoma od roku 1991.