Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Marks & Spencer chce Čechům prodávat dobré jídlo, ale nemá dodavatele

  3:48aktualizováno  3:48
Společnost Marks & Spencer chce v Česku prodávat kromě trvanlivých a mražených potravin také čerstvé jídlo. Zástupci řetězce ale mají problém najít vhodné dodavatele masa, mléčných výrobků, ovoce či zeleniny.
Nové prodejny Marks & Spencer by mohly zčásti zaplnit díru na českém trhu, kterému vládnou hypermarkety a diskonty zaměřující se na nízkou cenu. Ilustrační foto

Nové prodejny Marks & Spencer by mohly zčásti zaplnit díru na českém trhu, kterému vládnou hypermarkety a diskonty zaměřující se na nízkou cenu. Ilustrační foto | foto: AP

"Je to otázka logistiky a výroby, protože Marks & Spencer má velmi přísná kritéria na hygienu a původ potravin, která tady víceméně není nikdo schopen splnit. Zároveň dovážet vše z Velké Británie znamená ztrátu čerstvosti," říká Dušan Mrozek, předseda představenstva a spolumajitel řetězce v Česku.

Podle něho proto zatím vyčkávají, až britský Marks & Spencer rozšíří prodejny čerstvých potravin z Británie do okolních zemí - jako je Polsko či Pobaltí. Tam podle Mrozka není situace v potravinářství zdaleka tak neutěšená jako u nás.

"Jako člověk, který se pohybuje v regionu šesti zemí, z nichž je Česko nejbohatší, tak úroveň potravin v Česku a na Slovensku je výrazně horší než v Polsku a Pobaltí. A myslím opravdu výrazně horší," říká Mrozek, který je zároveň šéfem řetězce pro střední Evropu. "U nás si dneska v podstatě musím do obchodu nosit brýle. Jen tak se dozvím, že si tu kupuji šunku, kde je padesát procent masa," říká bez nadsázky obchodník.

Nové prodejny Marks & Spencer by mohly zčásti zaplnit díru na českém trhu, kterému vládnou hypermarkety a diskonty zaměřující se na masového spotřebitele, a hlavně na nízkou cenu. Ta však nejde dohromady s kvalitou, a výrobci ji tak stlačují využíváním různých náhražek, konzervantů a éček. Postupují sice podle platných norem a takové zboží není pro spotřebitele škodlivé, ale výrazně ovlivňují chuť a výživovou hodnotu.

To ukazuje i srovnání vývoje cen potravin za posledních sedmnáct let oproti jinému zboží. Zdražily jen mírně, nebo jako v případě šunky, vůbec. Ceny surovin, a především energií a dalších nákladů, přitom výrazně stouply, takže zbývá jen jedna věc, kde výrobci šetří - na kvalitě.

Prodejci se však shodují, že poptávka Čechů po kvalitních potravinách stoupá a zákazníci jsou kritičtější než dříve.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Aukrorobot.cz
Aukro nefunguje, jak má. Nový systém má díry a péče o klienty je pomalá

Aukro, největší obchodní portál v Česku, změnilo majitele a platformu, na které fungovalo. Pro uživatele to ale nedopadlo dobře. Doposud spokojené prodejce...  celý článek

Ilustrační snímek
Stát vyplatí zemědělcům za sucho zhruba 1,2 miliardy, řekl Jurečka

Zemědělci by za škody způsobené letošním suchem mohli podle ministra zemědělství Mariana Jurečky (KDU-ČSL) dostat zhruba stejné kompenzace jako v roce 2015,...  celý článek

Díky realitní kanceláři RIA se Jablonci v roce 2013 podařilo prodat byty za...
Až sto tisíc na ruku. Firmy si přetahují lidi, nabízejí peníze i ubytování

Firmy lákají na takzvaný náborový příspěvek dělníky, operátory výroby, skladníky nebo programátory. Hlavně v dělnických profesích se peníze „za přestup“...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.