Čokoládové kuličky Maltesers od firmy Mars.

Čokoládové kuličky Maltesers od firmy Mars. | foto: Wiki

Mars následuje Toblerone. Potichu snížil hmotnost čokoládových kuliček

  • 183
Výrobce čokolády Mars v Británii potichu snížil hmotnost balení medových kuliček v mléčné čokoládě Maltesers. Nepopulární krok, který se nelíbí zákazníkům, je reakcí firmy na rostoucí ceny surovin. „Zeštíhlovací kúrou“ prošla i čokoláda Toblerone.

Britské fanoušky čokolády si proti sobě před dvěma týdny poštvala už firma Mondelez International, která u své čokolády Toblerone zvětšila mezery mezi čokoládovými jehlanky a tím sladkost odlehčila. Zákazníci firmu začali obviňovat, že se je pokouší ošidit. Mondelez to zdůvodňoval zdražováním surovin.

Odlehčování z ekonomických důvodů pokračuje u jiného výrobce. Firma Mars podle deníku The Independent snížila u čokoládových kuliček Maltesers hmotnost ze 121 gramů na 103 gramů, tedy o patnáct procent.

Mars uvedl, že si musel vybrat mezi dvěma nepopulárními kroky: zvýšením cen nebo snížením hmotnosti balení. „Podobně jako ostatní výrobci čokolády vnímáme růst cen surovin. Přestože se snažíme tyto tlaky vstřebávat co nejvíce, občas musíme přistoupit k těžkému rozhodnutí a snížit velikost některých produktů, aby si je naši zákazníci nadále mohli dovolit,“ zaznělo v tiskovém prohlášení.

Výrobce zredukoval také hmotnost u balení čokoládových bonbonů Galaxy Counters. Namísto 126 gramů má už jen 112 gramů, cena zůstala beze změny.

Index mléčné čokolády analytické společnosti Mintec ukazuje, že výrobci čokolády jsou pod velkým cenovým tlakem. Index, který zahrnuje ceny kakaového másla, prášku, syrovátky, cukru a sušeného plnotučného mléka, letos narostl o 30 procent. Ve světě rostou především ceny kakaového másla, které letos zdražilo už o 40 procent kvůli špatnému počasí v pěstitelských zemích a kvůli rostoucí poptávce po čokoládě.

Výrobci, kteří se rozhodli pro redukci hmotnosti u svých výrobků, odmítají, že jde o důsledek brexitu. Prudké oslabování libry však dopadlo na jiné potravinářské firmy. Do sporu o ceny s řetězci se například dostala firma Unilever. V Británii zdražil také čaj.