Společnost Mars stáhla veškerou reklamu ze serveru YouTube a k inzerci na stránkách se nevrátí, dokud nebude platforma schopna garantovat, že se neobjeví u žádného videa londýnské „drill“ scény. Ta je v britské metropoli v posledních letech na vzestupu, přičemž tito hiphopoví interpreti v textech často hovoří o svém „gangsterském“ životním stylu plném násilí.
Výrobce cukrovinek se ke svému kroku odhodlal poté, co se u jednoho z těchto videí objevila reklama na bonbony značky Starburst z jejího portfolia.
„Je nepřijatelné vidět reklamu na jednu z našich značek u tohoto typu videí. Jasně to porušuje naše bezpečnostní směrnice. Reklamy od společnosti Mars by nikdy neměly běžet u takového obsahu,“ uvedla mluvčí společnosti ve vyjádření, jejž citovala britská média.
Na kontroverzním videu, u něhož běžela reklama na cukrovinky, byli interpreti ze skupiny Moscow 17, kteří rapovali o „válce“ s policií. Britský deník The Sun uvádí, že společnost Mars utratila minulý rok za reklamu na serveru YouTube pět milionů liber (téměř 144 milionů korun).
Videoklipy Moscow 17 nasbíraly na serveru YouTube stovky tisíc shlédnutí. Jedno z hlavních témat, které jejich skladby akcentovaly, byla nenávist k rivalům z formace Zone 2 z londýnské čtvrti Peckham.
Minulý týden došlo v Londýně k vraždě jednoho z členů Moscow 17. Třiadvacetiletý Siddique Kamara, jenž vystupoval pod přezdívkou Incognito, byl ubodán ve čtvrti Camberwell. Policie v souvislosti s vraždou zadržela čtyři muže, z nichž dva posléze propustila.
Kamara byl během letošního roku souzen za vraždu bratra člena skupiny Zone 2, soud ho však obvinění zprostil.
Hudební videa raperů stylu drill jsou často kvůli explicitním popisům násilných praktik v textech spojována s kriminalitou v britské metropoli. Deník The Independent uvedl, že sám Kamara v rozhovoru pro platformu Link Up TV přiznal, že drill hudba podporuje násilnou trestnou činnost v Londýně.