Coca-Cola se podle sestavovatelů světového žebříčku nejhorších značek dostala na první místo proto, že svou vodu Dasani popisovala jako prvotřídní vodu doplněnou speciální směsí minerálů, která poskytne jiskřivou a svěží chuť.
"Kampaň ale nedostatečně zdůrazňuje to, že se jedná o normální vodu z kohoutku," vysvětluje na svých internetových stránkách organizace sloužící spotřebitelům.
Britský deník Daily Telegraph na tuto neférovou kampaň upozornil již v roce 2004. (více zde) Letos v srpnu se k podobným praktikám přiznala i firma PepsiCo. - více zde
Výrobce cereálií Kellogg's si místo na první příčce vysloužil kampaní oslovující děti poutavými obrázky, které podle Consumer International (CI) příliš agresivně vnucovaly dětem potraviny přesycené cukrem a solí.
Světový výrobce hraček Mattel se do "prestižní čtyřky" dostal kvůli nebezpečným výrobkům, které obsahovaly až dvěstěkrát více olova, než dovolovala americká norma. (více zde ) Firma musela nakonec stáhnout z trhu 21 milionů vadných hraček.
Farmaceutická firma Takeda Pharmaceuticals si členství v TOP 4 nejhorších výrobků vysloužila propagací léku Rozerem na spaní.
To by samo o sobě nebylo nic špatného, spotřebitelské organizaci ale vadilo, že firma vnucuje tento výrobek také dětem, a přitom neupozorňuje na jeho vedlejší účinky, které mohou například posilovat u některých typů lidí myšlenky na sebevraždu.