Jak popisuje kalorická kalkulačka na stránkách tohoto řetězce u již zmíněného menu - "Rychlá svižná chůze je vhodná v každém věku. Pro spálení této energie (3904kJ) potřebuješ chodit nejméně tři hodiny."
Čísla, která někteří raději ani nechtějí znát, budou mít od příštího roku všichni na očích.
"Tento způsob zveřejňování je snazší na pochopení i lépe čitelný," uvedla Cathy Kapica, světová ředitelka pro výživu u McDonald's.
Zatím byly detailní údaje jen na webových stránkách, na letácích nebo ve zjednodušené tabulce na rubu prostírání. McDonald's ve středu uvedl, že nový kabát dostanou jeho výrobky ve dvou třetinách z třiceti tisíc restaurací během roku 2006.
"V Česku to bude ve druhé polovině příštího roku," uvedla Drahomíra Jiráková, mluvčí české a slovenské pobočky. Tento krok přichází v době, kdy řetězec čelí kritice z přispívání k explozi nadváhy a obezity.
Například Češi jsou podle některých mezinárodních statistik třetí největší "cvalíci" v Evropě, Češky řadí problémy s nadváhou a obezitou na čtvrtou příčku.
"Zveřejňování informací na obalech je důležitý krok, sám o sobě nás nezachrání. Význam má jen pro lidi, kteří se o to zajímají," říká Marie Kunešová, předsedkyně České obezitologické společnosti.
"Hlavní otázka, a to skladba stravy, zůstává. A ta je u některých potravin ve fastfoodech z hlediska racionální stravy problematická," dodává Kunešová.
Ve Spojených státech byl McDonald's kvůli tomu i několikrát zažalován, podle některých právníků může řetězci nové balení v soudních bitvách pomoci. Zástupci dalších řetězců včetně KFC v USA oznámili, že o podobném kroku neuvažují.