Jedna z 1440 provozoven McDonald's v Německu. (ilustrační snímek)

Jedna z 1440 provozoven McDonald's v Německu. (ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

McDonald´s testuje v Německu rozvážku jídel, v Česku to nechystá

  • 48
Německý McDonald´s prožívá nepříjemné období. Za poslední čtvrtletí byl jeho výkon slabý a kdyby se měl porovnat s rostoucími trhy ve Francii a Británii, tak to bolí. Němcům se takové postavení nelíbí, chtějí ho změnit a pouští se do inovací. Nyní testují rozvážku hamburgerů do domácností. Česko to neplánuje.

Frank Frommhold, který provozuje v Německu 21 restaurací McDonald´s, si vzal špatné výsledky německých filiálek k srdci a rozjel nový způsob nabídky jídel - osobní dovážku ve městě Osnabrück. Píše o tom deník Wirtschafts Woche.

Dovoz jídel do rukou zákazníka se úspěšně rozvíjí v řadě zemí. V Česku ho například provozují servery damejidlo.cz ci jidloted.cz. Také pro samotný McDonald´s není tento způsob dopravy úplně nový. Vyzkoušeli ho už franšízanti v Rakousku, Polsku, Turecku, Egyptě či některých asijských státech, v Německu však dosud tento způsob chyběl.

Prognóza, že si dovážka jídla najde své zákazníky, je přitom příznivá. Facebooková stránka "Wir wollen einen McDonald´s Lieferservice" (Chceme rozvoz jídel od McDonald´s) má podle deníku přes 160 tisíc fanoušků. "Jsme pionýři a sbíráme zkušenosti, které pak mohou využít pro celý systém," říká Frommhold, který chce v případě úspěšného testování zavést pravidelnou rozvážku jídel do svých provozoven.

Doprava nestojí nic, jídlo je však dražší

Kdo si chce objednat jídlo z McDonald´s, musí si nakoupit minimálně za 10 eur (275 Kč). Dopravu sice hradit nemusí, zato však musí počítat s tím, že je objednané jídlo dražší než v kamenné restauraci. Například Big Mac stojí standardně 2,99 eura, při dovozu až domů za něj však zájemce zaplatí 3,5 eura, tedy zhruba v přepočtu o 14 Kč více. Menu s hranolky vyjde v restauraci na 6,89 eura, dovezené domů vyjde na 7,5 eura.

Německá centrála McDonald´s sice centrální rozvoj neplánuje, protože v řídce osídlených oblastech by byl dovoz čerstvého hamburgeru k zákazníkovi obtížný, lokálním aktivitám však nechává volnou ruku.

Ani česká centrála si zatím rozvážku jídel představit neumí. "V nejbližší době o tom neuvažujeme. Produkty McDonald´s mají přísné standardy a je přesně určeno,  v jakém čase se mají dostat k zákazníkovi, aby byly v té nejlepší kvalitě. Zejména stojíme o to, aby zákazník obdržel výrobky v té samé kvalitě jako přímo v restauraci," vysvětluje mluvčí McDonald´s ČR Drahomíra Jiráková důvody toho, proč zatím rozvážku jídel česká pobočka řetězce neplánuje.