Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hranolky s čokoládou mají vytáhnout McDonald’s v Japonsku z červených čísel

  11:15aktualizováno  11:15
Restaurace rychlého občerstvení McDonald’s začaly v Japonsku nabízet hranolky s čokoládovou polevou. Snaží se tak přilákat zákazníky po sérii skandálů se špatnou kvalitou potravin. Japonská součást McDonald’s vykázala za minulý rok ztrátu přes 7 miliard korun.

Sladkoslaný výrobek, který se v Japonsku prodává pod názvem McChoco Potato, byl na trh uveden v lednu. | foto: Profimedia.cz

„Jsou vynikající,“ pochvaluje hranolky polité tmavou a bílou čokoládou sedmatřicetiletý Šigeaki Jamaguči. „Přišel jsem právě proto, abych vyzkoušel nové produkty, které dosud v nabídce nebyly,“ dodává Jamaguči v jedné z restaurací v rušné tokijské čtvrti Šindžuku.

Agentura AFP tvrdí, že zákazníci jako je Jamaguči jsou pro americký řetězec, který v Japonsku bojuje s klesajícím prodejem, možná tou poslední nadějí.

Nepotřebujeme být více cool, říká český šéf McDonald’s. A cílí na mladé

„Čokoládové hranolky se staly nesmírně populárním produktem, a to nejen u zákazníků v Japonsku,“ říká šéfka japonské součásti McDonald’s Sarah Casanová. „Přitáhly pozornost médií, blogů a sociálních sítích po celém světě,“ dodává.

Sladkoslaný výrobek, který se v Japonsku prodává pod názvem McChoco Potato, byl na trh uveden v lednu. Díky němu se firmě po několika letech v Japonsku zvýšil počet zákazníků. Experti ale varují, že firmě nebude úspěch s hranolky politými čokoládovým sirupem stačit. Podíl společnosti McDonald’s na trhu v Japonsku v roce 2014 klesl na 10,4 procenta, zatímco o pět let dříve činil téměř 14 procent, uvedla výzkumná společnost Euromonitor.

McDonald’s v Japonsku netáhne

Japonská součást McDonald’s vykázala za minulý rok ztrátu 34,7 miliardy jenů (7,4 miliardy korun), přičemž do červených čísel se dostala už druhý rok po sobě. Šlo také o největší ztrátu od otevření první restaurace v luxusní tokijské čtvrti Ginza v roce 1971.

McDonald’s rozjel koncept Next: nabídne salátový bar a zeleninové automaty

„Rok 2015 byl nepochybně tím nejproblematičtějším rokem v naší pětačtyřicetileté historii,“ říká Casanová. V posledních letech podnik uzavřel stovky ze zhruba 3000 restaurací v Japonsku.

Tržby v japonských restauracích McDonald’s šly prudce dolů, když se ukázalo, že dodavatel z pevninské Číny míchal prošlé maso s čerstvými surovinami. Pak navíc konzumenti ve zmrzlině a kuřecích nugetkách objevili kousky plastu.

Řetězec následně slíbil, že kvalitu potravin zlepší, aby získal zákazníky zpět. Japonské restaurace McDonald’s přitom vsadily na místní produkty, jako je sýr z ostrova Hokkaidó či sladké brambory z jihozápadního Japonska. Úspěchy přináší i možnost sestavit si vlastní menu z hamburgeru, přílohy a dezertu (více o „digitalizaci McDonald’s v Česku čtěte zde).

Podle některých odborníků je právě důraz na domácí suroviny tou správnou cestou. „Firma musí zákazníky ujistit, že nepoužívá čínské produkty, ale bezpečné přísady z domácích zdrojů,“ říká Seiičiro Samedžima, který pracuje jako analytik v oblasti rychlého občerstvení.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vrtací vůz pro mikropilotové deštníky.
Češi staví depo pro turecké metro. V Istanbulu budují i podzemní lanovku

Magistrát největšího tureckého města Istanbulu investuje do dopravní infrastruktury, a to i přes rostoucí inflaci a ekonomické zpomalení země. Turecká dcera...  celý článek

Zájem o přístroje BlackBerry upadá
BlackBerry se vrátila do černých čísel. Zisk má díky vyhranému sporu

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů USD (téměř 16 miliard Kč), zatímco před rokem hospodařil se...  celý článek

Samořídící automobil od Volva
Experti na etiku: Samořiditelná auta nesmí rozhodovat o tom, kdo zemře

Auta, která budou sama zvládat řízení za všech okolností, jsou zřejmě otázkou několika příštích let. Do jejich vývoje už ale dnes řada firem masivně investuje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.