Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hranolky s čokoládou mají vytáhnout McDonald’s v Japonsku z červených čísel

  11:15aktualizováno  11:15
Restaurace rychlého občerstvení McDonald’s začaly v Japonsku nabízet hranolky s čokoládovou polevou. Snaží se tak přilákat zákazníky po sérii skandálů se špatnou kvalitou potravin. Japonská součást McDonald’s vykázala za minulý rok ztrátu přes 7 miliard korun.

Sladkoslaný výrobek, který se v Japonsku prodává pod názvem McChoco Potato, byl na trh uveden v lednu. | foto: Profimedia.cz

„Jsou vynikající,“ pochvaluje hranolky polité tmavou a bílou čokoládou sedmatřicetiletý Šigeaki Jamaguči. „Přišel jsem právě proto, abych vyzkoušel nové produkty, které dosud v nabídce nebyly,“ dodává Jamaguči v jedné z restaurací v rušné tokijské čtvrti Šindžuku.

Agentura AFP tvrdí, že zákazníci jako je Jamaguči jsou pro americký řetězec, který v Japonsku bojuje s klesajícím prodejem, možná tou poslední nadějí.

Nepotřebujeme být více cool, říká český šéf McDonald’s. A cílí na mladé

„Čokoládové hranolky se staly nesmírně populárním produktem, a to nejen u zákazníků v Japonsku,“ říká šéfka japonské součásti McDonald’s Sarah Casanová. „Přitáhly pozornost médií, blogů a sociálních sítích po celém světě,“ dodává.

Sladkoslaný výrobek, který se v Japonsku prodává pod názvem McChoco Potato, byl na trh uveden v lednu. Díky němu se firmě po několika letech v Japonsku zvýšil počet zákazníků. Experti ale varují, že firmě nebude úspěch s hranolky politými čokoládovým sirupem stačit. Podíl společnosti McDonald’s na trhu v Japonsku v roce 2014 klesl na 10,4 procenta, zatímco o pět let dříve činil téměř 14 procent, uvedla výzkumná společnost Euromonitor.

McDonald’s v Japonsku netáhne

Japonská součást McDonald’s vykázala za minulý rok ztrátu 34,7 miliardy jenů (7,4 miliardy korun), přičemž do červených čísel se dostala už druhý rok po sobě. Šlo také o největší ztrátu od otevření první restaurace v luxusní tokijské čtvrti Ginza v roce 1971.

McDonald’s rozjel koncept Next: nabídne salátový bar a zeleninové automaty

„Rok 2015 byl nepochybně tím nejproblematičtějším rokem v naší pětačtyřicetileté historii,“ říká Casanová. V posledních letech podnik uzavřel stovky ze zhruba 3000 restaurací v Japonsku.

Tržby v japonských restauracích McDonald’s šly prudce dolů, když se ukázalo, že dodavatel z pevninské Číny míchal prošlé maso s čerstvými surovinami. Pak navíc konzumenti ve zmrzlině a kuřecích nugetkách objevili kousky plastu.

Řetězec následně slíbil, že kvalitu potravin zlepší, aby získal zákazníky zpět. Japonské restaurace McDonald’s přitom vsadily na místní produkty, jako je sýr z ostrova Hokkaidó či sladké brambory z jihozápadního Japonska. Úspěchy přináší i možnost sestavit si vlastní menu z hamburgeru, přílohy a dezertu (více o „digitalizaci McDonald’s v Česku čtěte zde).

Podle některých odborníků je právě důraz na domácí suroviny tou správnou cestou. „Firma musí zákazníky ujistit, že nepoužívá čínské produkty, ale bezpečné přísady z domácích zdrojů,“ říká Seiičiro Samedžima, který pracuje jako analytik v oblasti rychlého občerstvení.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jedna z exotických příchutí čokolády Kit Kat na japonském trhu je zelený čaj.
Poptávka po „exotickém“ Kit Katu prudce roste, Nestlé postaví novou továrnu

Japonský potravinový trh je znám nabídkou neobvyklých variant tradičních potravin. Tak je tomu i u čokolády Kit Kat, kterou je možné koupit s příchutí wasabi...  celý článek

Pobočka Bank of America.
Bank of America přesune kvůli brexitu evropskou základnu do Dublinu

Americká bankovní dvojka Bank of America přesune svou základnu pro služby klientům v zemích Evropské unie po odchodu Británie z bloku do Dublinu. Společnost to...  celý článek

Projekt od počátku čelil kritice ze strany ekologů a způsobil masivní odsun...
Češi vyplatí Rusy a ukončí to štěkání, věří Liglassu kyrgyzský prezident

Kyrgyzský prezident Almazbek Atambajev se postavil za české investory ze společnosti Liglass Trading. Na pondělní tiskové konferenci řekl, že firma po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.