Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hranolky s čokoládou mají vytáhnout McDonald’s v Japonsku z červených čísel

  11:15aktualizováno  11:15
Restaurace rychlého občerstvení McDonald’s začaly v Japonsku nabízet hranolky s čokoládovou polevou. Snaží se tak přilákat zákazníky po sérii skandálů se špatnou kvalitou potravin. Japonská součást McDonald’s vykázala za minulý rok ztrátu přes 7 miliard korun.

Sladkoslaný výrobek, který se v Japonsku prodává pod názvem McChoco Potato, byl na trh uveden v lednu. | foto: Profimedia.cz

„Jsou vynikající,“ pochvaluje hranolky polité tmavou a bílou čokoládou sedmatřicetiletý Šigeaki Jamaguči. „Přišel jsem právě proto, abych vyzkoušel nové produkty, které dosud v nabídce nebyly,“ dodává Jamaguči v jedné z restaurací v rušné tokijské čtvrti Šindžuku.

Agentura AFP tvrdí, že zákazníci jako je Jamaguči jsou pro americký řetězec, který v Japonsku bojuje s klesajícím prodejem, možná tou poslední nadějí.

Nepotřebujeme být více cool, říká český šéf McDonald’s. A cílí na mladé

„Čokoládové hranolky se staly nesmírně populárním produktem, a to nejen u zákazníků v Japonsku,“ říká šéfka japonské součásti McDonald’s Sarah Casanová. „Přitáhly pozornost médií, blogů a sociálních sítích po celém světě,“ dodává.

Sladkoslaný výrobek, který se v Japonsku prodává pod názvem McChoco Potato, byl na trh uveden v lednu. Díky němu se firmě po několika letech v Japonsku zvýšil počet zákazníků. Experti ale varují, že firmě nebude úspěch s hranolky politými čokoládovým sirupem stačit. Podíl společnosti McDonald’s na trhu v Japonsku v roce 2014 klesl na 10,4 procenta, zatímco o pět let dříve činil téměř 14 procent, uvedla výzkumná společnost Euromonitor.

McDonald’s v Japonsku netáhne

Japonská součást McDonald’s vykázala za minulý rok ztrátu 34,7 miliardy jenů (7,4 miliardy korun), přičemž do červených čísel se dostala už druhý rok po sobě. Šlo také o největší ztrátu od otevření první restaurace v luxusní tokijské čtvrti Ginza v roce 1971.

McDonald’s rozjel koncept Next: nabídne salátový bar a zeleninové automaty

„Rok 2015 byl nepochybně tím nejproblematičtějším rokem v naší pětačtyřicetileté historii,“ říká Casanová. V posledních letech podnik uzavřel stovky ze zhruba 3000 restaurací v Japonsku.

Tržby v japonských restauracích McDonald’s šly prudce dolů, když se ukázalo, že dodavatel z pevninské Číny míchal prošlé maso s čerstvými surovinami. Pak navíc konzumenti ve zmrzlině a kuřecích nugetkách objevili kousky plastu.

Řetězec následně slíbil, že kvalitu potravin zlepší, aby získal zákazníky zpět. Japonské restaurace McDonald’s přitom vsadily na místní produkty, jako je sýr z ostrova Hokkaidó či sladké brambory z jihozápadního Japonska. Úspěchy přináší i možnost sestavit si vlastní menu z hamburgeru, přílohy a dezertu (více o „digitalizaci McDonald’s v Česku čtěte zde).

Podle některých odborníků je právě důraz na domácí suroviny tou správnou cestou. „Firma musí zákazníky ujistit, že nepoužívá čínské produkty, ale bezpečné přísady z domácích zdrojů,“ říká Seiičiro Samedžima, který pracuje jako analytik v oblasti rychlého občerstvení.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ruský ropný gigant Rosněfť. Ilustrační snímek.
Čínský konglomerát CEFC pokukuje po podílu v ruském petrogigantu Rosněft

Čínská společnost CEFC China Energy jedná o koupi podílu v ruské státní ropné společnosti Rosněfť. S odvoláním na své zdroje to v pátek uvedla agentura...  celý článek

Pohled na historickou část Dubrovníku.
Dubrovník plánuje omezit počet turistů. Nápor davů nezvládá

Turistický nápor v chorvatském městě Dubrovníku, v poslední době známém díky seriálu Hra o trůny, ale také filmu Hvězdné války či Robin Hood, začíná být...  celý článek

Z filmových Angry Birds
Angry Birds chtějí zdolat další metu, firma za miliardy se chystá na burzu

Firma Rovio Entertainment, tvůrce populární elektronické hry Angry Birds, se chystá vstoupit na burzu a nabídnout své akcie. Výrobce mobilní aplikace by mohl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.