(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Reuters

McDonald’s nabídne v USA snídaně celý den. Bojuje tak s odlivem hostů

  • 69
Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením McDonald’s bojuje s poklesem tržeb a odlivem zákazníků. Nepříjemnému trendu chce bránit také tím, že prodlouží snídaně na celý den. Plánu věří firma i investoři.

Některé franšízové restaurace se však obávají, že rozšíření nabídky snídaní jim zkomplikuje provoz a zpomalí jejich služby v době, kdy se manažeři zavázali zjednodušit a zefektivnit nabídku řetězce. Kvůli tomu firma uvedla, že regionální provozovatelé mohou omezit nabídku jen na některé položky, podle preferencí lokálních zákazníků.

Společnost doufá, že nabídka snídaní po celý den by mohla přilákat v průměru do jedné restaurace týdně 200 zákazníků navíc. McDonald’s má v USA více než 14 tisíc restaurací, napsala agentura Reuters.

McDonald’s prospíval dokonce i v době recese, kdy se mu podařilo lákat na svou levnou nabídku za dolar. V posledních letech však bojuje s poklesem kvůli měnícím se chuťovým prioritám zákazníků a silné konkurenci. Firma připustila, že si část problémů vytvořila sama kvůli komplikované nabídce a zpožděné reakci na změny preferencí zákazníků.

Ve druhém čtvrtletí klesl firmě čistý zisk o 13 procent na 1,2 miliardy dolarů (28,8 miliardy korun). Celkové příjmy se snížily o deset procent na 6,5 miliardy USD. Tržby v provozovnách otevřených nejméně rok klesly o 0,7 procenta.

,