V rozhovoru pro Financial Times to řekl prezident McDonald's Europe Steve Easterbrook. "Objednávání jídla se nezměnilo 30 nebo 40 let," vysvětlil plánované změny.
McDonald's má v Evropě sedm tisíc restaurací. Firma věří, že možnost platit přes terminál bude pro řadu zákazníků pohodlnější a rychlejší. Restaurace nyní procházejí celkovou modernizací, firma prodloužila otevírací dobu a nabídla nová menu.
Mnoho maloobchodních a spotřebitelských firem v Evropě má nyní problémy se stagnací nebo poklesem tržeb. McDonald's však vykázal v prvním čtvrtletí v Evropě meziroční růst tržeb v provozovnách otevřených nejméně rok o 5,7 procenta. To byl nejvyšší růst ze tří hlavních regionů firmy.
Podle Easterbrooka změny zjednoduší zákazníkům život a zlepší výkonnost. Průměrná doba transakce na jednoho zákazníka by se měla zkrátit o tři až čtyři sekundy. McDonald's obslouží denně v Evropě dva miliony zákazníků.
Firma díky nové technologii zároveň získá více informací o zvycích spotřebitelů. Supermarkety a další maloobchodní firmy mají běžně informace o nákupních zvycích zákazníků, které získávají z programů věrnostních karet.
Na českém trhu McDonald's působí od roku 1992. V současnosti zde provozuje 85 restaurací.