Zákazníkům v McDonald’s vadí čekání u kasy, zavádí se obsluha až pod nos

  • 140
Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald’s zavádí v USA novou službu. Zákazníci si budou moci jídlo místo u pokladny objednat na dotykové tabuli a pak počkat u stolu, až jim ho obsluha přinese.

Společnost do všech svých 14 tisíc amerických restaurací nainstaluje digitální objednávací panely a zavede obsluhu u stolů, píší New York Times. Obsluha zákazníka najde podle digitálního signálu z krabičky, kterou před tím u pokladny dostal, a s úsměvem mu pokrm naservíruje na stůl. Lidé si ale budou moct nadále objednat i „postaru“.

„Většina našich lidí se zpravidla pohybuje za pokladnami. Ty se tak stávají překážkou mezi obsluhou a zákazníkem,“ uvedl šéf řetězce Steve Easterbrook. Společnost také oznámila, že představí mobilní objednávkovou aplikaci.

Posun k samoobslužnému objednání a servisu „na place“ je reakcí na jeden z největších problémů, kterému síť restaurací v posledních letech čelí, a tím je pomalá obsluha způsobená rostoucím počtem položek v menu. Management firmy si myslí, že když bude zákazník sedět u stolu, nebude ho čekání obtěžovat tak, jako když své jídlo vyhlíží u pokladny.

Burger King si vystřelil z McDonald’s. Převlékl se za něj na Halloween

Pro firmu změna přináší řadu otázek: Co to bude znamenat pro zaměstnance? Je řetězec připraven na tak velkou změnu? Podle Easterbrooka nový systém obsluhy nesníží náklady firmy, ale trochu se změní pracovní náplň jejích lidí. „Nezbavujeme se zaměstnanců, jen je přesouváme,“ říká manažer.

McDonald’s objednávkový systém testoval v pětistovce restaurací v New Yorku, na Floridě a v jižní Kalifornii. Teď je zavádí i ve Washingtonu, San Franciscu, Seattlu, Bostonu a Chicagu. Celosvětově nový koncept funguje asi v 2 600 pobočkách. V pilotním provozu se ukázalo, že nejvíc novou službu využívají skupiny a rodiny. Firma věří, že si ji oblíbí i ostatní zákazníci.

Mnoho jich ale do restaurace vůbec nevkročí. V USA tvoří 60 až 70 procent tržeb nákupy přes drive-through zóny, ve kterých jsou lidé obslouženi, aniž by vystoupili z auta. „Spousta lidí se tak o nové službě vůbec nedozví, týká se to hlavně franšíz mimo velká města,“ podotýká konzultant v oboru gastronomie Dick Adams.

Řetězec si v USA zaváděnou novinku už vyzkoušel na trzích, jako je Kanada, Austrálie nebo Británie, kde se na dotykových obrazovkách dělá asi jedna čtvrtina objednávek. Samoobslužné panely se objevily i v některých českých pobočkách, zákazník si však musí své jídlo vyzvednout sám.