Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Tomáš Krist, MAFRA

McDonald´s mění přípravu burgerů. Budou teplejší a chutnější, slibuje

  • 411
Restaurací nabízejících kvalitní burgery stále přibývá a tradiční řetězec McDonald´s začal přicházet o zákazníky. Nový generální ředitel společnosti Steve Easterbrook chce klesající tržby zastavit revolučním řešením: nabídne teplejší housky a šťavnatější maso.

Všechno je ve způsobu opékání. Podle Steva Easterbrooka se mají housky nyní opékat o pět sekund déle, takže bude pečivo o 15 stupňů teplejší a celý burger se tak zahřeje. Stejně tak by se měl změnit způsob přípravy a grilování hovězího, díky čemuž by karbanátky měly být v budoucnu šťavnatější.

„Jsou to všechny tyhle malé změny, které znamenají velký rozdíl pro naše zákazníky,“ cituje Easterbrookova slova na konferenci v New Yorku web Time.

Změny v přípravě burgerů nezažívá Mcdonald´s poprvé. V roce 1990 přišel řetězec s nápadem, že housky přestane toustovat úplně a zrychlí tak výrobu. Kvalitě to však neprospělo a v roce 1997 musely být do všech poboček znovu nainstalovány toustovače, což společnost stálo tisíce dolarů.

Změny v toustování jsou jen začátek

Nový generální ředitel je hlavou světově známé společnosti teprve tři měsíce. Za dobu svého působení však už stačil zasáhnout do byrokratické struktury a znovu povzbudit zakládání poboček společnosti po celém světě. Změna v přípravě burgerů je tak jen dalším krokem ve změně chodu řetězce, který má podle něj povinnost dodávat zákazníkům „chutné jídlo napříč celou nabídkou“.

Kromě nové přípravy sdělil Easterbrook i ekonomičtější změnu. McDonald´s nebude od nynějška zveřejňovat své měsíční tržby. Poslední zveřejněné tržby uvidí veřejnost v červnu spolu s čtvrtletní bilancí. Podle mluvčí společnosti Heidi Barker Sa Shekhemové přichází změna v prezentaci firmy po 12 letech, první měsíční tržby zveřejnil McDonald´s v roce 2003.

Všechny ostatní řetězce rychlého občerstvení se ke změně nepřidají. Burger king, KFC nebo Pizza Hut budou i nadále hlásit svou bilanci po měsících.