Otevření McDonald’s v Českých Budějovicích 30. 8. 1996. | foto: McDonald's

McDonald’s chce nalákat tisíce mileniálů za pulty. Aplikací i vyšší mzdou

  • 115
Americký řetězec restaurací rychlého občerstvení McDonald’s plánuje v USA najmout na léto 250 000 zaměstnanců. Aby přilákal takzvanou generaci mileniálů, k náboru použije populární aplikaci Snapchat. K žádosti o práci ve společnosti tak stačí mít chytrý telefon a zmíněnou aplikaci, píše server CNBC. V Česku McDonald ́s na letošní léto hledá přes stovku brigádníků, nabídne jim 100 Kč na hodinu.

Už od úterý uživatelé Snapchatu mohou zhlédnout desetivteřinové reklamy, v nichž zaměstnanci McDonald’s hovoří o svých zkušenostech ve společnosti. Z nich se pohybem jednoho prstu dostanou na stránku pracovních pozic, kde se mohou ucházet o místo v místní restauraci.

Chcete práci? Natočte se na Snapchatu, láká McDonald’s teenagery

McDonald’s poprvé použil aplikaci Snapchat, neboli „Snaplikaci“ v dubnu v Austrálii (více o tom čtěte zde). „Snaplikaci považujeme za úžasný způsob, jak oslovit uchazeče o zaměstnání přesně tam, kde jsou. U jejich telefonů,“ řekl Jez Langhorn z oddělení lidských zdrojů.

Více než polovina zaměstnanců restaurací McDonald’s je ve věku 16 až 24 let a pro řadu z nich je to první zaměstnání. Aby mileniály firma získala, využije rovněž streamingových služeb Spotify a Hulu.

V Česku platí 100 Kč na hodinu

V Česku McDonald ́s na letošní léto hledá přes stovku brigádníků. Firma se stejně jako ostatní zaměstnavatelé potýká s nedostatkem lidí. V restauracích, které McDonald ́s sám provozuje, se tak musely zvyšovat mzdy. „Od 1. června si v našich domovských restauracích brigádníci vydělají po zapracování 100 korun za hodinu. Na hlavní pracovní poměr si naši kolegové na základních pozicích v restauracích mohou vydělat i 24 tisíc,“ říká Lucie Dostálová, HR ředitelka společnosti.

Podle ní jde tak optikou trhu a oboru o nadprůměrné výdělky a navíc se se zkušenostmi dále zvyšují. „Jak brigádníci, tak i naši kmenoví zaměstnanci ve vysokém procentu postupují v hierarchii společnosti většinou brzy výš,“ uvedla Dostálová.

McDonald’s letos „pronikl“ i do Vatikánu, kardinálům navzdory:

4. ledna 2017

,