Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Svolávání cinklých dieselů začalo. Do servisů míří tisíce aut

  16:45aktualizováno  16:45
Ministerstvo dopravy dosud pozvalo do servisů kvůli problematickým dieselům 18 500 škodovek z celkem 106 000 vozů, kterých se problém v tuzemsku týká. Servisní akce se zatím dotkla předchozí generace modelu Škoda Superb s dvoulitrovým motorem a Octavií 2.0 TDI o výkonu 103 kW.

Škoda Octavia RS 2.0 TDI | foto:  Martin Vosko, SME.sk

Servisní akce spočívá ve výměně softwaru řídicí jednotky. V rámci tzv. aféry dieselgate se totiž přišlo na to, že řídicí jednotky dieselových motorů koncernu VW umějí obcházet homologační emisní měření.

„První klienti se dostavují. My je dopředu upozorňujeme, že akce je dobrovolná a také aby nechodili na extra termín, ale podstoupili zákrok v rámci pravidelného servisu nebo jiného servisního úkonu,“ uvedl na čtvrtečním setkání s novináři šéf prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček.

Škoda čeká rekordní prodej

Škoda letos čeká v ČR rekordní prodejní rok, když chce prodat přes 80 000 vozů proti loňským 74 000. Celkový prodej nových osobních aut v Česku v letošním roce podle Vlčka vzroste o 12,5 procenta na rekordních 260 000 vozů.

Rekordní byl i loňský rok, kdy se prodej nových aut zvýšil o pětinu na 230 857 aut. Podle Vlčka je odhadovaný letošní prodej velmi dobré číslo. „Například v sousedním Rakousku se letos prodá kolem 300 000 vozů,“ podotkl. Příští rok by měl být podobný jako letošek, výrazný růst Vlček neočekává.

Růst by měl letos i prodej ojetých aut, z loňských 660 000 vozů na zhruba 700 000 ojetin, z toho zhruba polovina jde přes autobazary a dealery. Průměrná prodejní cena ojetiny na českém trhu je 192 200 Kč, v programu prodeje ojetých aut Škoda Plus je to 224 730 korun.

V příštím roce do prodejních čísel Škody promluví i nové chystané SUV Kodiaq. To přijde na trh v únoru a Škoda očekává, že v Česku prodá mezi 3000 a 4000 vozů. Kodiaq bude míst světovou premiéru 1. září v Berlíně, v Praze se představí 18. října.

Srovnávací test: co změní svolávačka kvůli dieselgate?

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.