Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. „Rozšiřující se nabídku modelů doplnil Mercedes v minulých letech o progresivní design, aplikaci nových technologií a současně zachoval tradiční hodnoty značky. Díky tomu nachází cestu ke stále většímu počtu zákazníků. Velkému zájmu se v minulém roce těšily kompaktní modely A, B, GLA a CLA,“ podotkl mluvčí Mercedesu v ČR Jan Kuhn.
Druhá BMW, která dominovala v předchozích čtyřech letech, rostla jako jediná z velké trojky pomaleji než celý trh. Zvýšila odbyt o 9,6 procenta na 6 452 vozů. Třetí Audi rostla o 26,7 procenta na 6 361 prodaných vozů.
Češi si pořídili nejvíc nových aut v historii. Každé třetí byla Škoda |
Prémiovým značkám se nejvíce dařilo ve stále populárnějším segmentu sportovně užitkových vozů SUV. BMW a Audi prodaly v této třídě téměř polovinu všech aut, Mercedes pak asi třicet procent.
Značka Mercedes překonala BMW i v celosvětovém měřítku, a to poprvé za více než deset let. Celosvětový prodej vozů Mercedes-Benz loni stoupl o 11 procent na 2,084 milionu, zatímco prodej vozů značky BMW se zvýšil pouze o pět procent na 2,003 milionu. Celkový prodej automobilky BMW však po zahrnutí značek Mini a Rolls-Royce dosáhl 2,37 milionu vozů, kdežto Daimler loni prodal pouze 2,23 milionu vozů Mercedes-Benz.
Loni se na českém trhu dařilo i luxusním značkám. Bentley zvýšil odbyt o 138 procent na 38 prodaných aut a Rolls-Royce o 31 procent na 17 vozů. Ferrari prodej mírně klesl o dva vozy na 58 aut, Maserati naopak posílilo o 30 procent na 82 vozů. Porsche zvýšilo prodej o 3,5 procenta na 356 aut.
Český automobilový trh zaznamenal celkově loni rekordní rok. Prodej vzrostl o 12,5 procenta na téměř 260 000 osobních vozů.