Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Metro do Motola postaví firmy Metrostav a Hochtief CZ

  14:46aktualizováno  15:39
O zakázku na prodloužení trasy metra A do Motola se podělí firmy Metrostav a Hochtief CZ. Stavba má vyjít na 18,7 miliardy korun, z toho přes osm miliard půjde z evropských fondů.

Ilustrační foto. | foto: Metroprojekt

O vítězi se podle mluvčího pražského dopravního podniku Ondřeje Pečeného rozhodlo už před dvěma týdny. "Čekáme, až uplynou zákonné lhůty, ve kterých se mohou ostatní firmy odvolat," uvedl Pečený. Teprve pak, pokud se tedy nikdo z účastníků tendru neodvolá, je možné podepsat smlouvu.

Vítězové zatím rozhodnutí nechtěli komentovat. Mluvčí Metrostavu František Polák ČTK řekl, že se dodavatelé vyjadřují až ve chvíli, kdy je kontrakt podepsán. Kromě Metrostavu a Hochtief CZ se užšího kola výběrového řízení zúčastnily také firmy OHL ŽS a Strabag.

Vizualizace stanice Veleslavín

Stavba měla začít už v prosinci, nyní to ale vypadá, že se do země kopne až začátkem příštího roku.

Podle magistrátu je projekt ekonomicky efektivní a životaschopný a je prokázána jeho ekonomická návratnost. "Cílem je zlepšení dopravní obsluhy Prahy 6 přímým napojením na trasu metra, odlehčení Vítězného náměstí a přilehlé části Prahy 6 od autobusové dopravy a zkvalitnění dopravní dostupnosti nemocnice Motol," uvedl už dříve mluvčí magistrátu Jiří Wolf.

Opoziční zastupitelka Petra Kolínská (Strana zelených) s prodloužením trasy A nesouhlasí. "Praha 6 je zatížena auty, to ale tento projekt neřeší," řekla Kolínská. Podle ní je důležitější postavit urychleně zcela novou linku - trasu D z centra do Krče a dále do Písnice.

Kritici zamýšlené trasy o ní hovoří jako o "chalupoidě" (podle starosty Prahy 6 Tomáše Chalupy). Plánům vyčítají například to, že trasa se snaží pokrýt mnoho míst v Praze 6 na úkor rychlosti linky, aniž by na některých místech bylo metro potřebné.

Do dvou let by měly začít také práce na nové trase D. Ta povede z Náměstí Míru přes Pankrác až do Písnice. Celkem má mít deset stanic.

Trasa D má být trasou 21. století. Mají na ní jezdit vlaky bez strojvedoucích. Ty už vozí cestující v německém Norimberku.

Jak se bude prodlužovat metro

Prodloužení trasy metra A v délce 12,9 kilometru bude rozděleno do tří etap. První bude dlouhá asi šest kilometrů a povede ze stanice Dejvická přes stanice Červený Vrch, Veleslavín a Petřiny do Motola. Druhá, celkem 4,3 kilometru dlouhá etapa, napojí stanice Bílá Hora, Dědina a Dlouhá Míle.

Poslední a nejkratší úsek má zahrnovat stanice Staré Letiště a Letiště Ruzyně. Osud této trasy však není jasný. Její návrh totiž chybí v právě schvalovaném územním plánu.


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.