Modernější WC v metru vyjdou na 118 milionů. Opravy čekají hlavně béčko

  • 57
Společnost Klement vyhrála velkou stavební zakázku na modernizaci toalet v pražském metru. Z jedenácti nabídek přišla s nejnižší cenou. Modernizace vyjde na 118 milionů korun, což je téměř o třetinu méně, než Dopravní podnik hlavního města Prahy očekával.

Podle Anety Řehkové z tiskového oddělení Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) by měly práce na prvních toaletách začít ještě letos. Jako první jsou v plánu stanice Anděl (Na Knížecí), Jiřího z Poděbrad, Vltavská, Náměstí Republiky (výstup na Masarykovo nádraží) a Budějovická.

Toalety v metru se desítky let neupravovaly a některé jsou v dost nelichotivém stavu. Už dříve DPP proměnil toalety například na Můstku.

Seznam stanic k modernizaci

Dejvická, Náměstí Míru, Staroměstská, Jiřího z Poděbrad, Skalka, Zličín, Stodůlky - východní vestibul, Luka, Lužiny, Hůrka, Nové Butovice, Radlická, Jinonice, Anděl, Karlovo náměstí - Resslova, Náměstí republiky - východ, Palmovka - západní vestibul, Háje, Roztyly, Budějovická, Pražského Povstání, I. P. Pavlova, Florenc, Vltavská, Nádraží Holešovice

„Modernizace veřejných toalet v metru znamená kompletní přestavbu prostorů a změnu stavebních dispozic stávajících WC v každé stanici,“ řekla Řehková.

Každé WC bude u vchodu vybaveno kamerovým systém, turnikety a systémem pro nevidomé. Prostory budou doplněny bezbariérovou kabinkou, přebalovacím pultem, místností pro obsluhu a úklidovou místností. „Půjde o složitou zakázku, která obsahuje například rekonstrukci rozvodů, automatický systém řízení technologie v metru, čerpací fekální stanice či rozvody vzduchotechniky včetně strojovny,“ upřesnila mluvčí DPP.

Lepší toalety potřebuje hlavně béčko

Zakázka se týká celkem pětadvaceti toalet, polovina z nich je na trase B. Vybraná firma má na zakázku celkem pět let. Provozovatelé WC zůstanou i po modernizaci stejnínově ale budou vybírat už deset korun. Nájemní smlouvy má DPP se třemi provozovateli, každý má toalety na jedné trase metra (psali jsme zde).

Stavební společnost Klement nabídla podle zprávy zadavatele výrazně nejnižší cenu, druhý Geosan chtěl za modernizaci o 11 milionů korun více.

Podobně nejlevnější byla firma i u zakázky pro Správu železniční dopravní cesty, kde společně s maďarskou firmou A-Híd měla opravit trať z Bludova do Jeseníku. Firma ale zakázku nezvádla a odešla z ní. Cestující pak jezdili několik měsíců náhradními autobusy zcela zbytečně. Klement, který je personálně propojený s pražskou firmou Eltodo, musel nakonec zaplatit SŽDC pokutu 59 milionů korun.