Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Plzeňský uzel dostaví Metrostav a OHL. Vyhrály největší letošní zakázku

  13:32aktualizováno  13:32
Sdružení firem Metrostav a OHL za 948 milionů korun opraví další část plzeňského železničního uzlu. V soutěži porazila čtyři konkurenční sdružení stavebních firem. Jde o největší kontrakt, který letos Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) oznámila.

Hlavní vlakové nádraží v Plzni osadily náklaďáky a bagry. Začala tu další etapa modernizace kolejiště a nástupišť. | foto: Martin Polívka, MAFRA

Uzavření smlouvy oznámila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na svém profilu zadavatele a v registru smluv.

O více než sto milionů korun porazil vítěz sdružení firem Alpine Bau, Berger Bohemia a TSS. Zakázka je nakonec o více než pětinu levnější, než SŽDC počítala v projektu.

Jde o zakázku, která je druhou etapou nákladné rekonstrukce celého plzeňského železničního uzlu. Zakázku SŽDC vypsalo společně s Plzní, součástí je i oprava mostů v Mikulášské ulici. Navazuje na první etapu, která běží již několik let a kterou má na starosti společnost Skanska. Ta má zpoždění zhruba rok, SŽDC ale nepočítá s tím, že by Skansku za zpoždění nějak penalizovala.

Fotogalerie

„Důvody zpoždění nejsou na vině zhotovitele, ale jde o nepředvídatelné okolnosti,“ vysvětlil mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Jde například o zjištění starých ekologických zátěží v prostoru, zejména pak kontaminace ropnými látkami v prostoru 4. nástupiště mezi novým podchodem a silničním nadjezdem. Kvůli tomu se musela stavba přerušit a ve spolupráci s Českou inspekcí životního prostředí provést průzkumné vrty.

První etapa je stavebně prakticky hotová, jen na začátku ledna se ještě bude aktivovat zabezpečovací zařízení a kolej 6a. Pak už zbývají jen dokončovací práce.

Druhá etapa, kterou získalo sdružení Metrostav a OHL ŽS, bude pro obyvatele Plzně znamenat uzavření mostů nad Mikulášskou třídou i velké omezení automobilové dopravy včetně městské hromadné dopravy. Na stavbu má firma tři roky, samotné mosty musí být zprovozněny do konce srpna 2018.

Nejde přitom o poslední akci, kterou SŽDC v plzeňském uzlu chystá. Příští rok se chystá soutěž na třetí stavbu – přesmyk domažlické trati. Projektuje se také část Lobzy – Koterov. Příští rok začne projektování modernizace seřaďovacího nádraží. Stavba začne až po roce 2020, železničáři chtějí akci koordinovat s Ředitelstvím silnic a dálnic a chystanou stavbou přeložky silnice I/20, která do oblasti zasahuje.

Zakázka na modernizaci plzeňského uzlu je letos největší, kterou SŽDC uzavřela, i když ne největší, která se soutěžila. Tou byla soutěž na modernizaci tratě mezi vinohradskými tunely a stanicí Praha - Hostivař, SŽDC ji však zrušila.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Letadlo společnosti Qatar Airways 21. srpna poprvé slavnostně přistálo na...
VIDEO: První letadlo z katarského Dauhá přistálo v Praze

Přímou linku do Dauhá, hlavního města Kataru, mohou nově využít i obyvatelé České republiky. První letadlo Qatar Airways v pondělí přistálo na Letišti Václava...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.