Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metrostav prohrál v boji o varšavské Metro. Zahojí se stavbou dálnice

aktualizováno 
Česká stavební firma Metrostav prohrála souboj o zakázku na výstavbu nových stanic varšavského metra. Přesto zažívá u severního souseda nezvyklé zakázkové žně. Stavět bude například důležitou dálnici na severu země.

Skupině Metrostav se v Polsku daří. | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Hlavní město Polska vypsalo zakázku v hodnotě více než 19 miliard korun na výstavbu šesti nových zastávek plánované druhé větve metra. Tendru se účastnila polská pobočka české společnosti Metrostav, ale neuspěla.

PROFIL: Metrostavu se doma drží kritika, venku úspěšně expanduje

Polovinu projektu - tedy tři zastávky ve východní části trati - nabídl Metrostav postavit za cenu v přepočtu 11,5 miliardy korun. Vítězná nabídka italské společnosti Astaldi byla ovšem téměř o pět miliard nižší. Navzdory tomu se česká firma nevzdává a na projektu se chce dle zdrojů z Polska účastnit alespoň jako subdodavatel.

Sám Metrostav o neúspěchu ve Varšavě nechce mluvit. „S politováním musím konstatovat, že otevřené obchodní případy, zrovna tak jako dílčí výsledky našich organizačních složek zásadně nekomentujeme,“ nepotvrzuje ani nevyvrací informace mluvčí českého Metrostavu František Polák.

Metrostav bude stavět dálnici na severu země

Polská pobočka české stavební jedničky ale dostane v Polsku bolestné v podobě kontraktu na jinou stavbu - má už oficiálně potvrzeno, že bude stavět klíčovou dálnici na severu země. „Mohu potvrdit, že jsme v říjnu podepsali kontrakt na výstavbu dálnice u Gdaňska za devět miliard korun. Dostali jsme ho poté, co jsme úspěšně a měsíc před kontrahovaným termínem, předali do užívání rekonstrukci páteřní městské komunikace ve Varšavě,“ říká mluvčí Polák.

Metrostav nabídl ve výběrovém řízení na novou dálnici, nejlepší cenové i termínové podmínky. Projekt by měl být hotov do října 2018.

Metrostavu se v Polsku celkově daří. V krátkém čase stavěl protipovodňová opatření na Kladské Nise, most v Chelmeku a rekonstruoval pětikilometrový silniční průtahu S8 Varšavou včetně mostu generála Stefana Grota-Roweckého.

Metrostav má v Polsku dceřinou firmu Metrostav Polska, Spólka Akcyjna. Jde o jednu z nejvýznamnějších zahraničních poboček společnosti. Cizina dnes generuje dvacet procent tržeb Metrostavu. Celkový obrat skupiny loni představoval více než dvacet miliard korun.

Češi staví na Islandu nejdelší tunel:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.