Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metrostav získal obří zakázku na trať do Rokycan za 4 miliardy Kč

  9:52,  aktualizováno  11:57
Stavební společnost Metrostav spolu s firmou Subterra získaly od správce kolejí obří zakázku na modernizaci železnice z Plzně do Rokycan za 3,97 miliardy korun. Rozhodla o tom hodnotící komise Správy železniční dopravní cesty. Součástí stavby je i nejdelší železniční tunel v Česku.
(Ilustrační snímek)

Nová trať má zrychlit dopravu Mezi Plzní a Rokycany o deset minut. Ilustrační snímek. | foto: Lukáš BíbaMF DNES

Smlouva ještě nenabyla platnosti. Nyní běží 15denní lhůta, během níž se mohou účastníci soutěže, kterých bylo šest, proti jejím výsledkům odvolat. Pokud této doby nikdo odvolání nevyužije, Metrostav, který je ve sdružení hlavním dodavatelem, se může do stavby pustit už v listopadu.

"Jsme výběrem překvapeni. Zvážíme další postup. Nevylučujeme odvolání," řekla mluvčí Skansky. Ta nabídla v soutěži druhou nejnižší cenu. Metrostav byl levnější použitím jiné technologie u stavby tunelu.

Modernizace tratě, která může zkrátit cestování z Plzně do Rokycan až o 10 minut, by měla být dokončena do tří let. Správce kolejí si libuje, jak dobře podmínky tendru nastavil. "Smlouva bude postavena tak, že stavbu nebude možno prodražit," řekl MF DNES Petr Šlegr, investiční náměstek Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Náměstek ministra dopravy Ivo Toman navíc říká, že smlouva obsahuje i pojistku proti prodlužování výstavby. "Za každý den zpoždění dodavatel zaplatí 12 milionů korun." 

Ačkoliv se ze strany SŽDC jedná o největší zakázku za posledních deset let, je konečná cena ve srovnání s původními odhady několikanásobně nižší. Stát totiž původně počítal s tím, že na modernizaci tratě vydá až 11 miliard korun. Tato částka však byla po kritice způsobů financování služeb ze strany SŽDC už při zadávání tendru snížena na maximální strop 7,5 miliardy Kč. Z celé částky by však 77 procent měla hradit Evropská unie.

Součástí stavby bude i nejdelší železniční tunel v Česku. Čtyři kilometry dlouhými tubusy pod vrchem Chlum se vlaky na modernizované trati z Plzně do Prahy mají vydat v roce 2015.

 

Autoři: ,


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.