Rovnou pět Louskáčků získala v konkurenci 640 reklam kampaň "Cigarety, nebo sex", kterou pro Společnost pro léčbu závislosti na tabáku připravila agentura Leagas Delaney.
Vzkazuje: Najděte si jinou zábavu, protože kouření způsobuje ztrátu erekce. Kuřákovi v ložnici pak přidělí novou funkci, tu drží lampičku, tu odkládací stolek.
Tři ceny si odnesla politicky doladěná barová kampaň pro vstup jemného kubánského rumu Matuzalem na český trh. Rum se od roku 1954 vyrábí mimo "ostrov svobody" a toho využilo studio Kaspen.
"Vůdce vzal Kubáncům rum a potom všechny důvody si připít," píše se na plakátech s ilustrovanou siluetou Fidela Castra.
Reklama, která dostane zlato, postupuje na soutěže do Evropy a dělá jméno tvůrcům. Kaspenu se třeba ozval distributor rumu ze Spojených států.
"Rád by s námi spolupracoval při aktivitách značky v USA," říká Slavo Marušinec, šéf Kaspenu.
Vtipné spoty pomáhají k většímu prodeji
Reklama především plní přání zadavatelů. Většinou jde o růst prodeje. To se prý povedlo i další kampani se zlatým Louskáčkem.
Scéna na břehu Lipna ukazuje, že ve světě plzeňského Stocku chlap nemusí řešit partnerské vztahy. Přítelkyni si prostě vyfoukne, kdy se mu zamane. Je totiž z plastu.
"Je to přesně taková reklama, jakou potřebujeme. Chlapská, lehce provokativní," popisuje šéf Stocku Plzeň Martin Petrášek.
. foto: Fernet Stock |
. Spusť video
Vítězná reklama Lipno |
Kampaň podepsaná Young&Rubicam byla podle něj účinná. "Prodeje se oživily, budeme s ní pokračovat," hodnotí.
Stříbrné a bronzové ceny dostaly další Vánoce s Vodafonem, kdy falešné soby vystřídaly pravé ovečky. Uspěla i Sazka, která natáčela adrenalinové spoty v nepálské divočině, na mrakodrapu v Kuala Lumpur nebo v pralese v Litvě.
Na kampaň "Lidé na celém světě hledají svá šťastná čísla. My máme Sportku" si Sazka najala režiséra filmů Snowboarďáci a Rafťáci Karla Janáka. Kampaň už posbírala několik evropských cen.
"Je naše historicky nejúspěšnější," říká mluvčí Sazky Zdeněk Zikmund, který říká, že přilákala nové sázkaře. Zikmund má po ruce příhody z natáčení.
"Když jsme natáčeli spot s mrakodrapem, vedoucí místních kaskadérů špatně odpálil nálož, která měla těsně před dopadem roztříštit okno, do něhož hrdina dopadne. Kaskadér narazil do okna a nalomil si kotník," popisuje. Vše se povedlo až napodruhé.
V soutěži, kterou pořádá Art Directors Club, bodovala i nová forma reklamy. "V síti Vodafone můžete esemeskovat zdarma, pokud souhlasíte s příjmem reklam na mobil. Kampaň Winterfresh využila tuto službu a doporučila esemeskujícím raději si to vyříkat z očí do očí," říká Martin Charvát z agentury Mark BBDO. Ta za SMS kampaň získala stříbro.