"Strojvedoucí si v tomto úseku ověří jízdu na rychlých úsecích v okolí Pardubic i změnu napájecích systémů v blízkosti Svitav," uvedl mluvčí drah Ondřej Kubala.
Taurusy potáhnou expresy Špilberk a Punkva a denně urazí více než 1 000 kilometrů. Od 12. listopadu se přesunou na úsek Praha - Drážďany.
S jejich definitivním nasazením dráhy počítají od poloviny prosince, kdy začnou využívat osm strojů. Pět jich bude jezdit na koridoru Vídeň - Praha - Drážďany, tři ze Salcburku přes Linec do Českých Budějovic na expresu Jože Plečnik nebo na některých spěšných vlacích mezi Lincem a jihočeskou metropolí.
Taurus drží světový rekord v rychlosti sériově vyráběné lokomotivy, může jet až 357 kilometrů v hodině. V Česku se ale bude prohánět nejvýše stošedesátkou.