"Nemám s tím nic společného. Takové věci nezařizuji, ale jsem ráda," řekla vládní poslankyně Eva Hufková deníku Sme. Dodala, že rychlíků teď využívá, ale že se o novém spojení dozvěděla až v dubnu.
Starosta obce Ondrej Piški si na rozdíl od obyvatel obce nemyslí, že změny v jízdním řádu jsou dílem poslankyně. Skutečné důvody ale nezná. Tvrdí, že sám se o posílení vlakových spojů zasazoval, ale rychlíky či expres Detvan nečekal. Expres, který do Prahy vyjíždí ze středoslovenského Zvolenu, zastavuje ještě v šest kilometrů vzdálených Turčianských Teplicích.
Slovenské ministerstvo dopravy a Železniční společnost Slovensko zdůvodňují zastávku expresu v Horní Štubni snahou nahradit zrušené osobní vlaky a zajistit taktovou dopravu, kdy vlaky projíždějí jednotlivými zastávkami v pravidelném intervalu. "Technické parametry tratě - jednokolejka - navíc způsobují, že rychlík by i tak musel čekat na červenou o několik kilometrů dál, přičemž by neobsloužil cestující," uvedl v reakci železniční dopravce.
Dodal, že zmiňovaný expres kromě Horné Štubně nově zastavuje i v dalších dvou stanicích. Obec prý byla zvolena proto, že jako jediná "potenciálně smysluplná zastávka" v okolí měla významnější využití. V průměru tam prý nastoupí či vystoupí osm až 15 cestujících na jeden vlak. Podle průvodčí Detvanu, kterou cituje list Sme, ovšem do soupravy nastupuje málo lidí, nebo nikdo.